تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727863
شناسه : 3727863
تاریخ :
راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی جدید با ۴۰۰۰ میلیارد ریال در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: چهار هزار میلیارد ریال منابع برای راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی در استان اردبیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار سرداری عصر سه‌شنبه در جلسه شورای راهبری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات در اردبیل، اظهار کرد: این سایت‌ها مربوط به ۷۸ سایت ارتباطی جدید و ۷۳ سایت ارتباطی اپراتورهای فعال است که در بخش ارتقا مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سایت‌ها بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ و زیر ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در این ارتباط پوشش جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اهالی استان را به ویژه در مناطق روستایی شاهد بودیم که با اتصال به شبکه ملی اطلاعات تقویت تلفن همراه و اینترنت پرسرعت به انجام می‌رسد.

سرداری افزود: در استان اردبیل و برای اجرای طرح فیبر نوری ۱۳۱ کیلومتر داکت‌گذاری در شهر اردبیل انجام شده و ۹۰ کیلومتر حفاری نیز به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۵۸ کیلومتر بتن‌ریزی و تعداد ۱۲۵ دستگاه اف. آی. تی نصب و راه‌اندازی شده است.

سرداری اظهار امیدواری کرد شرکت مجری طرح بتواند به موقع پروژه را به اتمام رسانده تا شهروندان اردبیلی از سرعت بسیار بالای اینترنت بهره‌مند شوند.

وی از اجرای طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی خبر داد و اضافه کرد: با هدف توسعه ارتباطات در شهرک‌های جدیدالاحداث نیز مقرر شد تا اپراتورهای فعال مطالعات و بررسی‌های لازم را انجام و برای احداث سایت تلفن همراه در شهرک شهید سلیمانی اقدام سریع و به موقع را انجام دهند.

سرداری با بیان اینکه اپراتورهای مجری طرح یو.اس.او نسبت به تکمیل نواقصات سایت‌ها و راه‌اندازی آنها اقدام می‌کنند، بیان کرد: یکی از مشکلات و درخواست‌های شهروندان اردبیلی رفع تداخلات فرکانسی در این منطقه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای رفع این مشکل با اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه انجام شده که انتظار می‌رود به زودی با اقدامات فنی موانع و مشکلات رفع شود.