تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727862
شناسه : 3727862
تاریخ :
ظرفیت‌های داخلی را قدر بدانیم اقتصاد ایران: نیر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید ظرفیت‌های منابع انسانی، تجهیزات و امکانات داخلی خود را قدر بدانیم و از چشم دوختن به خارجی‌ها دست برداریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی یک واحد تولیدی در شهرک تخصصی آب نیر، اظهار کرد: تنها راه نجات کشور در جهش تولید و رونق‌بخشی به فعالیت‌های اقتصادی با همراهی و حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است تا کشور در مسیر ثبات اقتصادی گام بردارد.

وی وجود شهرک تخصصی آب در نیر و تعدد واحدهای تولیدی احداثی را یادآور شد و تصریح کرد: این شهرک ظرفیت خوبی را برای واحدهای تولیدی آب معدنی و سایر نوشیدنی‌ها فراهم کرده تا محصولات متنوع خود را به بازارهای داخلی و خارجی صادر کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: همین واحد تولیدی آب معدنی و نوشیدنی در هشت سال اخیر تعطیل بوده در حالی که ظرفیت تولید ۲ میلیون بطری را دارد که در خاورمیانه نیز این ظرفیت تولید روزانه بی‌نظیر است.

آیت‌الله عاملی افزود: باید مقصران و عوامل خیانت‌کننده به این واحد تولیدی در برابر مردم و دستگاه قضا پاسخگو باشند چرا که در این هشت سال بزرگترین خسارت به بیت‌المال و سرمایه مردم در چنین مجموعه عظیمی وارد شده است.

وی از نهادهای بازرسی، نظارتی و قضائی خواست تا با ورود به این پرونده در سریع‌ترین زمان عوامل مقصر و خائن در تعطیلی این واحد تولیدی را شناسایی و به سزای عملشان برسانند.

آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما نباید اجازه دهیم تا چرخه تولید متوقف شده و در نقطه مقابل چشم به واردات بدوزیم در حالی که با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می‌توانیم به رونق و جهش تولید و در کنار آن به تولید ثروت در استان و مناطق محروم کمکی جدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در همین مجموعه تولیدی تعطیل شده ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر در فاز اول فراهم می‌آید که قطعاً ظرفیت اشتغال غیرمستقیم آن نیز به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر می‌رسد.

امام جمعه اردبیل ضرورت تسهیل در انتقال سهام این مجموعه تولیدی را به سرمایه‌گذار جدید یادآور شد و گفت: به نحوی عمل خواهیم کرد تا سرمایه‌گذار جدید بتواند با خیال راحت به تولید مشغول شده و عرضه محصولات را به شکل متنوع شاهد باشیم.