تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3727843
شناسه : 3727843
تاریخ :
تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور اقتصاد ایران: وزیر صمت با حضور در غرفه کرمان‌موتور از زحمات این شرکت و پیش‌گامی آن در بومی‌سازی خودروهای برقی تشکر کرد

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سومین دوره نمایشگاه تحول خودرو با محوریت برقی‌سازی حمل‌ونقل که از روز ٣٠ تیرماه آغاز شده است، امروز (سه‌شنبه) دوم مردادماه به کار خود پایان می‌دهد. یکی از شرکت‌هایی که با دست پر به نمایشگاه سوم تحول آمد و محصولاتش مورد استقبال بازدیدکنندگان و توجه ویژه وزیر صمت قرار گرفت، کرمان‌موتور بود که از محصول جدید خود نیز در این نمایشگاه رونمایی کرد. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور، جدیدترین خودرو برقی خود را که بهار امسال در اتواکسپو پکن معرفی شده بود، در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش درآورد.

تقدیر و تشکر وزیر صمت از پیش‌گامی کرمان‌موتور در بومی‌سازی خودروهای برقی

وزیر صمت در نخستین روز از نمایشگاه امسال، ضمن حضور در آیین افتتاحیه، از زحمات شرکت کرمان موتور و پیش‌گامی آن در بومی‌سازی خودروهای برقی تشکر کرد.

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت به همراه سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور از غرفه این شرکت بازدید کردند.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

مدیرعامل کرمان‌موتور در این بازدید ضمن معرفی فعالیت‌ها و محصولات مختلف این شرکت به وزیر صمت، مشخصات خودروهای حاضر در نمایشگاه را برای وی تشریح کرد.

کی‌ام‌سی E30X خودرو برقی و جذاب کرمان‌موتور است که برای اولین بار در نمایشگاه تحول حضور دارد. از دیگر محصولات کرمان‌موتور در این نمایشگاه کی‌ام‌سی JS6 PHEV و کی‌ام‌سی ایگل برقی در کنار EJ7 هستند که در غرفه کرمان‌موتور حضور دارند.

KMC E30X؛ جذاب‌ترین هاچ‌بک برقی نمایشگاه تحول

خودرو کی‌ام‌سی E30X جدیدترین محصول برقی کرمان‌موتور است که قابلیت پیمایش 505 کیلومتری با شارژ کامل باتری دارد و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو از یک مانیتور 15.6 اینچی در داشبورد، دوربین 360 درجه، سنسورهای پارک جلو و عقب، تعویض‌دنده پشت فرمان و مانیتور پشت‌آمپر دیجیتال 6.2 اینچی بهره می‌برد.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

همچنین سقف پاناروما در کنار فرمان دی‌کات (D-CUT) و دستگیره‌های محوشونده از دیگر امکانات این خودرو هستند. این خودرو به‌رغم هاچ‌بک بودن، فضای کابین بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم می‌کند.

شش کیسه هوای جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم‌های کنترل پایداری، ایستایی در سرپایینی و سربالایی، ترمز کمکی هیدرولیکی و سیستم کنترل کشش بخشی از تجهیزات ایمنی کی‌ام‌سی E30X را تشکیل می‌دهند. این هاچ‌بک برقی که دارای یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۷۰ کیلووات است، نخستین محصول شرکت سازنده خود است که از باتری‌های استوانه‌ای بهره می‌برد.

نوآوری‌های کرمان‌موتور در نحوه معرفی دستاوردها

یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های غرفه کرمان‌موتور در این نمایشگاه، نوآوری‌هایی است که در نحوه معرفی خودروها و خدمات این شرکت خودروسازی می‌توان مشاهده کرد؛ نمونه این نوآوری‌ها، نمایش یک پک باتری خودروی‌های برقی و همچنین مانیتور سه‌بعدی است که برای اولین بار توسط یک شرکت خودروسازی طراحی و اجرا می‌شود.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

حضور متفاوت خودرو ملی برقی کی‌ام‌سی ایگل

کی‌ام‌سی ایگل برقی که چندی پیش خبر شروع تولید انبوه آن در زمستان 1403 منتشر شد نیز در این نمایشگاه حضور متفاوتی دارد زیرا نحوه معرفی امکانات این خودرو نه‌تنها بر روی شاسی‌های همیشگی، بلکه روی مانیتورهای LED به نمایش گذاشته شده که جایگاه این خودرو برقی ملی را متفاوت کرده است.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

این خودرو که به یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار مجهز است و می‌تواند ۳۵۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند، از فناوری ترمز شتاب منفی بهره می‌برد.

باتری ۴۱ کیلووات ساعتی این خودرو در کف اتاق قرار گرفته تا فضای صندوق عقب کاهش پیدا نکند. با شارژر سریع می‌توان ظرف ۴۵ دقیقه بین ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری ایگل برقی را شارژ کرد.

شارژ کامل باتری با شارژر معمولی نیز ۵.۵ ساعت طول می‌کشد. گفتنی است؛ سامان فیروزی؛ مدیرعامل شرکت کرمان‌موتور در هفته گذشته اعلام کرد که تولید این خودرو برقی تمام‌ایرانی از دی‌ماه آغاز می‌شود.

نمایش پلت‌فرم یک خودرو برقی

با توجه به نوآوری‌هایی که کرمان‌موتور در نمایشگاه تحول عملی کرده است، می‌توان گفت این شرکت خودروسازی نه‌تنها در محصولات خود تحولی ایجاد کرده، بلکه به نحوه طراحی غرفه و معرفی محصولات و خدمات خود شکل تازه‌ای بخشیده است.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

یکی دیگر از نوآوری‌های کرمان‌موتور حضور پلت‌فرم یک خودرو برقی بود که با ویژگی‌های خاصی که دارد، توجه مراجعه‌کنندگان را به خود جلب کرد. حضور این پلت‌فرم موجب شد تا بازدیدکنندگان غرفه کرمان‌موتور با زیرساخت خودروهای برقی که نسبت به خودروهای بنزینی متفاوت است، آشنایی بیشتری پیدا کنند.

معرفی نسخه جدید J7 برقی کرمان‌موتور با آپشنهای بیشتر

کرمان‌موتور پیش از این، نسخه برقی سدان کی‌ام‌سی J7 را عرضه کرده بود که به‌عنوان تاکسی برقی در ناوگان تاکسیرانی شهر به کار گرفته شده و در سطح شهر تهران قابل مشاهده است. حالا این شرکت، نسخه جدید یا به‌عبارتی ورژن پلاس از این محصول را به نمایشگاه تحول صنعت خودرو 1403 آورده و رونمایی کرده است که امکانات و تجهیزات بیش‌تری را ارائه می‌دهد. برای مثال؛ در این نسخه 6 ایربگ ده‌ نقطه‌ای تعبیه شده است، درحالی‌که در نسخه معمولی تنها دو ایربگ وجود داشت.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

کفی صندلی برقی راننده، نورپردازی کابین، تریم دورنگ جدید، صندوق برقی، گرمکن صندلی راننده و سقف پانوراما نیز به تیپ پلاس EJ7 اضافه شده، اما سایر امکانات و تجهیزات EJ7 پلاس دقیقا مشابه نسخه پایه این خودرو است.

همان‌طور که اشاره شد، این خودرو یک سدان تمام برقی است که 190 اسب‌بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای این خودرو، یک باتری LFP با ظرفیت 50.1 کیلووات ساعت درنظر گرفته شده است که برد حرکتی 402 کیلومتری را فراهم می‌کند. برای شارژ عادی این سدان برقی، 8.5 ساعت زمان لازم است؛ اما EJ7 با شارژ سریع تنها در 48 دقیقه شارژ می‌شود.

کی‌ام‌سی JS6 PHEV با کمترین میانگین مصرف سوخت

خودرو شاسی‌بلند کی‌ام‌سی JS6 PHEVنیز که به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه موتور برقی مجهز است، درمجموع ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

پیشرانه بنزینی این خودرو ۱۰۸ اسب بخار قدرت دارد و کاربرد اصلی آن ایفای در نقش ژنراتور است.

تحول محصولات و نوآوری در معرفی دستاوردهای کرمان‌موتور

شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۳ ثانیه ثبت شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز ۱.۳ لیتر در صد کیلومتر ذکر شده است. شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی ۱۲۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی ۱۳۰۰ کیلومتر است و پکیج باتری‌های این خودرو نیز ۲۱.۶۸ کیلووات ساعتی هستند.

زمان شارژ ۳۰ تا ۸۰ درصد KMC JS6 PHEV هم ۲۶ دقیقه اعلام شده است. این خودرو دارای سه حالت رانندگی اکو، نرمال و اسپرت است.