تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727819
شناسه : 3727819
تاریخ :
خیریه بریتانیایی اپل را به «کم‌اظهاری در گزارش سوءاستفاده جنسی از کودکان» متهم کرد اقتصاد ایران: یکی از خیریه‌های بریتانیایی اپل را به کم‌اظهاری در گزارش سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان متهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مؤسسه‌ی خیریه‌ی بریتانیایی اپل را به «کم‌اظهاری در گزارش سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان» متهم کرد. به‌نظر می‌رسد که این گزارش تا حدی نتیجه‌ی درک‌نکردن نحوه‌ی عملکرد رمزگذاری سرتاسری اپل باشد.

انجمن بریتانیایی پیشگیری از خشونت علیه کودکان (NSPCC) به دو تناقض آشکار در گزارش اپل درباره‌ی سوء‌استفاده‌ی جنسی از کودکان اشاره کرد.

طبق گزارش گاردین و به‌نقل از گزارش سالانه‌ی NCMEC، در سال ۲۰۲۳، اپل فقط ۲۶۷ گزارش از محتوای مربوط به هرزه‌نگاری کودکان را در پلتفرم‌های خود در سراسر جهان به مرکز ملی کودکان مفقود و سوء‌استفاده‌شده (NCMEC) گزارش کرد. این عدد درمقایسه‌با با سایر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل با بیش از ۱٫۴۷ میلیون گزارش و متا با بیش از ۳۰٫۶ میلیون گزارش، بسیار کمتر است،

تعداد محکومیت‌های مرتبط با سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان در انگلستان و ولز از تعداد گزارش‌های اپل بیشتر بوده است.

مقاله‌ی مرتبط
  • هرزه‌نگاری کودکان با هوش مصنوعی؛ مجرم احتمالا به «حبس ابد» محکوم می‌شود

براساس داده‌هایی که به‌موجب درخواست‌های آزادی اطلاعات جمع‌آوری و به‌صورت اختصاصی با گاردین به‌اشتراک گذاشته شده، مؤسسه‌ی خیریه‌ی حمایت از کودکان متوجه شد که در بازه‌ی آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ (فروردین تا اسفند ۱۴۰۲) در انگلستان و ولز، اپل در ۳۳۷ مورد ثبت‌شده‌ از تصاویر سوءاستفاده از کودکان دخیل بوده است. منظور از گزارش این است که افراد خاطی تصاویر را در پلتفرم اپل با دیگران به‌اشتراک گذاشته‌اند.

ریشارد کولارد، رئیس بخش سیاست آنلاین امنیت کودکان در سازمان ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان (NSPCC) گفت: «بین تعداد جرائم مربوط به هرزه‌نگاری از کودکان در انگلستان که در سرویس‌های اپل منتشر می‌شوند و تعداد ناچیز گزارش‌ آن‌ها که به مقام‌ها ارائه می‌شود، تفاوت نگران‌کننده‌ای وجود دارد. اپل در‌مقایسه‌با بسیاری از همتایان خود در مقابله با سوء‌استفاده جنسی از کودکان به‌طور واضح عقب مانده است؛ در‌حالی‌که همه‌‌ی شرکت‌های فناوری باید روی امنیت سرمایه‌گذاری کنند.»