تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727817
شناسه : 3727817
تاریخ :
هویت بخشی به ارزش‌های دینی توسط ستاد عتبات عالیات تقویت شود اقتصاد ایران: تهران- استاندار تهران با تاکید بر ترویج فرهنگ ساخت عتبات، گفت: هویت بخشی به ارزش‌های دینی توسط ستاد عتبات عالیات تقویت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات که با حضور حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در این ستاد، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ایجادی در عرصه فرهنگ ساخت عتبات تاکید کرد.

استاندار تهران گفت: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت‌ها برای توسعه اسلام و ارزش‌های دینی به صورت بهینه بهره برداری شود.

فخاری با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی باید تصمیماتی بگیریم که طی آن از فضای پشتیبانی خارج و به چگونگی اعزام‌ها و نحوه بهره گیری از ظرفیت‌های عظیم انسانی پرداخته شود، افزود: ستاد عتبات عالیات باید ضمن استفاده بیش از پیش از ظرفیت مردم، مشارکت‌های عمومی را افزایش داده و بر هویت بخشی به ارزش‌های دینی تمرکز کند.

وی بر لزوم توجه به آثار معنوی نمادها در ساخت و سازهای عتبات عالیات تاکید و عنوان کرد: با ساخت و ساز در عتبات باید برای نمادسازی، الگوسازی، آرامش و آسایش زوار تلاش کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه انتظارات و توقعات از استان تهران بیش از دیگر استان‌های کشور است، خواستار اهتمام مسؤولین در خدمت رسانی به زوار حسینی شد و اظهار کرد: مردم تهران همیشه در کمک به ستاد عتبات عالیات، اربعین، توسعه و بازسازی حرمین امامین پیشرو بوده اند.