تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3727804
شناسه : 3727804
تاریخ :
لاوروف: روسیه همواره آماده گفتگو با غرب درباره مسائل امنیتی است اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو درهای گفتگو درباره مسائل مرتبط با همکاری‌های اقتصادی، پروژه های زیربنایی و همچنین امنیتی جدید در اوراسیا با کشورهای غربی را نمی‌بندد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد که مسکو درهای گفتگو را با کشورهای غربی نمی بندد.

وزیر خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مسکو درهای گفتگو در مورد مسائل حوزه همکاری های اقتصادی، پروژه های زیربنایی و همچنین امنیت و شکل گیری ساختار امنیتی جدید در اوراسیا را با کشورهای غربی نمی بندد.

سرگئی لاوروف اضافه کرد که کشورش همواره آماده گفتگو با غرب در مورد مسائل امنیتی است و این موضوع را به کرات رسانه ای کردها ست.

این در حالیست که لاوروف پیشتر در نشستی با نمایندگان سازمان‌های غیردولتی این کشور اعلام کرد که آمریکا کشورهای اروپایی را به عنوان رقیب می‌بیند.

وی همچنین با اشاره به رفتار اخیر اتحادیه اروپا با تلاش‌های نخست وزیر مجارستان برای پایان‌دادن به جنگ اوکراین گفت: نگاه کنید که اتحادیه اروپا با ویکتور اوربان، رئیس اتحادیه اروپا، فقط به خاطر آنچه در مورد یافتن سازش به جای جنگ سخن گفت، چگونه رفتار می کند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با اشاره به تحولات جهانی به سمت جهان چندقطبی افزود: ما شاهد شکل‌گیری سریع یک معماری جهانی عادلانه‌تر، مبتنی بر چندین مرکز قدرت هستیم.