تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3727798
شناسه : 3727798
تاریخ :
ورزشکار فرانسوی مراسم افتتاحیه را تحریم کرد اقتصاد ایران: یک ورزشکار فرانسوی از حضور در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس امتناع کرد چرا که معتقد است این مراسم با واقعیت های المپیک سازگار نیست و همه به خاطر گرفتن «سلفی» و خودنمایی در آن حضور دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در پاریس، خبرهای جدیدی از ورزشکاران و برنامه‌های مربوط به این رویداد بزرگ به گوش می‌رسد. «باسا موام»، سنگ‌نورد ۳۹ ساله فرانسوی، اعلام کرده است که از شرکت در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها خودداری خواهد کرد.

خودداری از شرکت در مراسم افتتاحیه
باسا موام که قرار است از ۶ اوت در مسابقات سرعت سنگ‌نوردی شرکت کند، روز سه‌شنبه ۲۳ جولای دلایل خود را برای عدم حضور در مراسم افتتاحیه المپیک توضیح داد. او این مراسم را «تبلیغات محض» دانسته و اظهار کرده است که تمایلی به صرف ساعت‌ها وقت برای «گرفتن یک سلفی خوب» ندارد.

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس قرار است جمعه ۵ مرداد (۲۶ جولای) آغاز شود و حدود چهار ساعت ادامه یابد. در این مراسم، ۲۰۶ هیات ورزشی از کشورهای مختلف در یک رژه آبی بر روی رود سن شرکت خواهند کرد و بیش از ۳۰۰ هزار تماشاگر در این مراسم حضور خواهند داشت.

ساعت ها انتظار
باسا موام یادآور می شود که تجربه مشابهی در مراسم افتتاحیه بازی‌های اروپایی در لهستان داشته است. او گفت: این مراسم بسیار طولانی بود. ساعت‌ها در زمین منتظر ماندیم تا در نهایت فقط پنج دقیقه رژه برویم. از آن زمان به بعد، تصمیم گرفتم که دیگر در این نوع مراسم‌ها شرکت نکنم. او تاکید کرد که از تصمیم خود پشیمان نیست و معتقد است که این نوع مراسم‌ها با واقعیت‌های المپیک سازگار نیستند.

انتقاد از تبلیغات و نمایش‌ها
موام همچنین به انتقاد از جنبه‌های تبلیغاتی مراسم پرداخت و گفت: این مراسم بیشتر برای گرفتن یک سلفی خوب است و اینکه بعداً بگویند در این مراسم حضور داشته ام. این نوع نمایش‌ها برای من جذابیتی ندارد. او تاکید کرد که ترجیح می‌دهد انرژی خود را صرف آماده‌سازی برای مسابقات کند تا شرکت در مراسم‌های نمایشی.

آینده و برنامه‌های آتی
با این حال، باسا موام مشتاقانه منتظر حضور در دهکده المپیک است. او تجربه‌های قبلی خود از حضور در دهکده المپیک را مثبت ارزیابی کرده و معتقد است که در آنجا انرژی واقعی المپیک را می‌توان احساس کرد. او گفت: در دهکده المپیک، همه چیز واقعاً زنده است. ورزشکاران به صورت تیمی یا فردی در آنجا حضور دارند و اینجا احساسی از احترام و رقابت واقعی بین بهترین ورزشکاران دنیا وجود دارد.

باسا موام که در المپیک توکیو رکورد المپیک را به نام خود ثبت کرد اما به دلیل مصدومیت مجبور به کناره‌گیری شد امیدوار است که در این دوره از بازی‌ها بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و از حضور در دهکده المپیک بهترین استفاده را کند.