تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3727792
شناسه : 3727792
تاریخ :
رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا داد اقتصاد ایران: رئیس سرویس مخفی آمریکا امروز به دلیل ناکامی این نهاد در ارتباط با سوء قصد نافرجام به «ترامپ»، استعفا داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، «کیمبرلی چیتل» (Kimberly Cheatle) رئیس سرویس مخفی ایالات متحده که پیش از این به شکست و ناکامی این نهاد در ارتباط با سوء قصد نافرجام به دونالد ترامپ اذعان کرده بود، از سمت خود استعفا داد.

منابع خبری به «سی ان ان» اعلام کردند که مدیر سرویس مخفی ایالات متحده استعفای خود را در میانه بررسی نقص های امنیتی مربوط به سوء قصد اخیر به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ارائه کرده است.

تقدیم استعفای «کیمبرلی چیتل» در حالی روی می دهد که مجلس نمایندگان آمریکا هم اکنون در حال برگزاری نشستی با حضور هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه به منظور بررسی ابعاد مختلف سوء قصد به ترامپ هستند.

«مایک جانسون» (Mike Johnson) رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز در نشست این نهاد در سخنانی از تلاش برای تشکیل کمیسیون تحقیق در خصوص سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور خبر داد. «حکیم جفریز» (Hakeem Jeffries) رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا نیز حین سخنرانی رئیس مجلس نمایندگان حضور داشت.

رئیس و رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کردند که یک کارگروه دو حزبی برای تحقیق در مورد سوء قصد نافرجام هفته گذشته به ترامپ تشکیل می شود.

«مایک جانسون» اضافه کرد: کمیته ای متشکل از ۷ جمهوری‌خواه و ۶ دموکرات برای تحقیق درباره تلاش برای ترور ترامپ تشکیل خواهیم داد. مدیر سرویس مخفی آمریکا پاسخ‌ های غیرقابل قبولی درباره سوء قصد به ترامپ ارائه کرد.

ترامپ ۱۳ جولای در جریان گردهمایی انتخاباتی‌اش در باتلر واقع در ایالت پسیلوانیا هدف ترور قرار گرفت؛ اما چرخش ناگهانی سر، به زعم بسیاری به طور معجزه‌آسا او را از مرگ حتمی نجات داد و تیر به گوش راست او اصابت کرد. در این حادثه یکی از حاضران در گردهمایی کشته شد و ۲ نفر نیز به شدت مجروح شدند و ضارب نیز به ضرب گلوله تک‌تیرانداز سرویس مخفی از پا در آمد.