تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3727778
شناسه : 3727778
تاریخ :
متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به زودی اجرا می‌شود/رشد تولیدات نظامی اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح به زودی اجرا می‌شود و حقوق آنان ترمیم و تکمیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون، اظهار کرد: امروز جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی دیگر از مسئولان وزارت دفاع در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه امیر آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این وزارتخانه ارائه داد و به تنوع و گستردگی فعالیت‌ها در وزارت دفاع از جمله در حوزه‌های دفاعی، صنایع دفاعی، حقوقی، مهندسی و دیپلماسی دفاعی اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کار اصلی و گام اساسی وزارت دفاع در دولت سیزدهم قرار گرفتن این وزارتخانه در مسیر راهبردهای کلان کشور بوده است.

رضایی افزود: همچنین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره‌ای به دستاوردهای این وزارتخانه کرد و از جمله از رشد ۴ برابری در صادرات خبر داد. همچنین یک نکته درباره ضعف‌های رژیم صهیونیستی گفت و اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با این همه هزینه نتوانسته دفاع هوایی خودش را کامل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیگر مسئولان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در سه سال اخیر و در دولت شهید رئیسی از شهریور ۱۴۰۰ تا تیر ماه امسال ارائه کردند

رضایی با اشاره به آمارهایی که از سوی مسئولان وزارت دفاع در این بازه زمانی محقق شده است، گفت: تولید نظامی در این دوره ۲/۵ برابر و صادرات تولیدات و محصولات نظامی رشد سه برابری داشته است. همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی ۴/۶ برابر شده است.

وی بیان کرد: حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح که متولی آن وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است، دو برابر شده است و در عین حال در جلسه امروز خبر دادند که متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح به زودی اجرا می‌شود و حقوق آنان ترمیم و تکمیل می‌شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد همچنین یک نکته دیگر در این جلسه مطرح شد مبنی بر اینکه فروش سازمان صنایع دفاعی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر افزایش داشته و برنامه‌ریزی شده که امسال هم باز مجدداً افزایش داشته باشند.

وی گفت: همچنین گزارشی در زمینه توسعه محصولات، فناوری‌ها و زیرساخت‌ها و همینطور بومی‌سازی قطعات در مجموعه وزارت دفاع ارائه شد.

رضایی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم نظرات، نکات و سوالات خودشان را در این زمینه مطرح کردند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پشتیبانی خودش را از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تا این نیروها ان‌شاءالله به بالاترین سطح از بازدارندگی برسند و هرچه بیشتر تولید قدرت و اقتدار دفاعی برای کشور کنند. انتظار مجلس شورای اسلامی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اجرای کامل قانون برنامه هفتم توسعه است.

رضایی در ادامه گفت: همچنین امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و دفاعی سازمان صنایع دفاع وابسته به وزارت دفاع بازدید کردند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰ محصول دفاعی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود و محصولاتی بودند که از طریق و از مسیر تحقیقات دفاعی و از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ تولید شده بود و همه این محصولات نظامی و در حوزه‌های مختلف بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خودروهای تاکتیکی سبک و سنگین، انواع سلاح‌ها و مهمات، سامانه‌های آفندی و پدافندی، توپ، جلیقه ضدگلوله، راکت، انواع موشک، سامانه‌های سلاح، گلوله، مین، بمب‌های هدایت شونده، نارنجک، سرجنگی، فرستنده‌ها و گیرنده‌ها و پهپادها در ۶ گروه صنعتی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود.

رضایی تاکید کرد: این نمایشگاه تجلی پیشرفت کشور در حوزه صنایع دفاعی بود که مورد تجلیل نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.