تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3727773
شناسه : 3727773
تاریخ :
بخش قابل توجهی از جامعه دوباره در حال سیاسی شدن است اقتصاد ایران: نشست «تحلیل و بررسی انتخابات ۱۴۰۳، در چهار سال پیش رو چه باید کرد؟» در «کانون اندیشه جوان» و با همکاری مرکز نوآوری و تعالی کوثر، برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست «تحلیل و بررسی انتخابات ۱۴۰۳، در چهار سال پیش رو چه باید کرد؟» با حضور «مسعود براتی» کارشناس حوزه سیاست خارجی، «احسان تکلوی بختیاری» مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهور، «سیدحسین شهرستانی» معاون پژوهشی فرهنگ و هنر اسلامی و «حجت‌الاسلام مجتبی عرب» مدیر بنیاد نهضت در «کانون اندیشه جوان» و با همکاری مرکز نوآوری و تعالی کوثر، برگزار شد.

«حجت‌الاسلام مجتبی عرب» مدیر بنیاد نهضت در ابتدای نشست بیان کرد: انتخابات اخیر در کنار شکست در نتیجه، رخداد بزرگی است که در پیرامون آن شکل گرفت و همزمان نقاط امید و نگران‌کننده دارد. گرفتار برخی طراحی‌های دهه ۹۰ و اقتضائات اجتماعی در همین دهه شدیم و مساله سیاسی جامعه به فراموشی سپرده شد.

وی ادامه داد: تبانی‌هایی در دولت و مجلس در دهه ۹۰ شکل گرفت مانند آنکه دانشگاه نباید سیاسی باشد. در این انتخابات بخش قابل توجهی از جامعه دوباره در حال سیاسی شدن است و نشانه‌های آن دیده شد.

مدیر بنیاد نهضت در بخشی از سخنانش گفت: انتخاباتی داشتیم که یک نوجوان کاندیدای انتخابات را نصیحت می‌کرد و در کنار آن جنبش دانشجویی خسته و خواب را هم داشتیم. و مساله سیاسی شدن جامعه تضمین همه امور جامعه است مطابق آنچه مدرس گفته بود سیاست ما عین دیانت ما است و سیاست را به معنای قدرت و ثروت نمی‌بینم.

عرب به اخلاق خاصی در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: بداخلاقی وجود داشت که موجب سرمایه‌سوزی اجتماعی شد و شاهد انتقام‌جوبی پسینی هستیم و می‌تواند گرفتاری‌هایی را در امر وحدت ملی ایجاد کند و در آینده نزدیک بی‌نظمی جدی را رقم خواهد زد.