تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3727771
شناسه : 3727771
تاریخ :
تصویربرداری فصل دوم «سلمان فارسی» به‌زودی آغاز می‌شود اقتصاد ایران: تصویربرداری فصل دوم سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری به‌زودی آغاز می شود. طبق ‌پیش‌بینی های انجام شده پخش این سریال تاریخی قرار است سال ۱۴۰۵ به آنتن تلویزیون برسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل اول سریال «سلمان فارسی» در ایران و بیرانس است و پیش‌بینی می‌شود در سال 1405 پخش شود. همچنین فصل دوم در حجاز و سپس ایران اتفاق می‌افتد و تا زمان رحلت سلمان ادامه دارد.

این سریال در سه فصل بیزانس، ایران باستان و فصل حجاز در حال ساخت است و در حال حاضر در شاهرود تصویربرداری می‌شود.

تصویربرداری فصل بیزانس از دی 1398 در کویر شهداد کرمان شروع شد و بعد از ساخت و سازها و تصویربرداری در بخش‌های مختلف کشور از جمله کرمان، قشم، شاهرود، جلفا و همین طور شهرک سینمایی غزالی، دفاع مقدس و نور و حتی ارمنستان تصویربرداری این فصل به پایان رسید.

مرداد سال گذشته تصویربرداری ایران باستان شروع شد، این فصل یکی از مهم‌ترین فصل‌های این سریال است و همین طور بازیگران بسیاری در این فصل نقش آفرینی کرده‌اند. برای اولین بار است که درباره ایران باستان یعنی دوره ساسانی و قبل از اسلام کار می‌شود.

تصویربرداری فصل دوم هم در دکورهایی که در شهرک غزالی زده شده است، مانند مجموعه ماربین، کاروانسرای مرمر و دکورهایی که از جی و تیسفون ساخته می‌شود و تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

حدود 40 بازیگر خارجی از کشورهای مراکش، تونس، ارمنستان، یونان در این کار حضور دارند و در فصل‌های بعد هم بسته به نیازی که پروژه می‌تواند داشته باشد از کشورهای مختلف برای این کار دعوت خواهد شد.

از بازیگرهایی که در فصل دوم این سریال نقش آفرینی کرده‌اند می‌توان به فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، بهناز توکلی، علیرضا شجاع نوری و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/