تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3727770
شناسه : 3727770
تاریخ :
عکاس باشی آستان اهل بیت(ع) تجلیل می‌شود اقتصاد ایران: مراسم تجلیل از مقام میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری، عکاس باشی آستان اهل بیت(ع)، چهارشنبه ۱۰ مرداد همراه با برپایی نمایشگاهی از آثار عکاسی ایشان در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام جواد علیرضایی، مدیر آستان امامزاده عبدالله(ع) شهر ری، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه آرامستان این آستان از قدیمی‌ترین آرامستان‌های تهران است، گفت: لذا بسیاری از مشاهیر و بزرگان ایران و تهران در داخل این آرامستان مدفون هستند. 

او اظهار کرد: مدت سه سال است روی این موضوع کار می‌کنیم و سعی داریم دانشنامه مشاهیر و افرادی که در صنوف مختلف قابل بازتعریف در جامعه هستند و در آستان این امامزاده مدفون هستند را تدوین کنیم و تاکنون اطلاعات بیش از 500 نفر احصاء شده که ممکن است افزایش یابد.

 

 

 علیرضایی عنوان کرد: چهارشنبه 10 مرداد از ساعت 13 تا 14:30 به یکی از این شخصیت‌ها که عکاسی به نام میرزا ابوالقاسم خان بهزاد نوری است، پرداخته می‌شود که اولین عکاس آئینی ایران است.

مدیر آستان امامزاده عبدالله(ع) ادامه داد: روزگاری که همه عکاس درباریان بودند، ایشان از بقاع متبرکه ائمه هدی(ع) عکاسی می کردند و قدیمی‌ترین عکس‌ها از حرم امیرالمومنین(ع)، سامرا و کاظمین و بقاع معروف استان تهران مثل امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی(ع)، امامزده معصوم(ع)، امامزاده بی بی زبیده(س)، شیخ صدوق(ع) و امامزاده داوود(ع) توسط ایشان گرفته شده است. 

او با اشاره به اطلاق عنوان عکاس باشی اهل بیت(ع) به این فرد توضیح داد: او در سال 1251 به دنیا می آید و 1312 چشم از جهان فرو می‌بندد و مزارشان در آستان امامزاده عبدالله(ع) است که طی زمان از بین رفته بود و با پیدا کردن خویشاوندان ایشان محل قبر شناسایی شد و سنگ قبر جدید در نظر گرفته شد.

علیرضایی تصریح کرد: همزمان با گرامیداشت این عکاس قدیمی، نمایشگاهی از عکس‌های ایشان دایر می‌شود. عکس‌های ایشان مورد بازبینی قرار می‌گیرد و توسط اساتید حوزه عکاسی به مدوعین توضیح داده می‌شود.

مدیر آستان امامزاده عبدالله(ع) عنوان کرد: همچنین در این مراسم که با حضور بزرگان و صاحبان عناوین حوزه عکاسی و برخی مسئولان کشوری و شهرستانی برگزار می شود از قدیمی‌ترین عکسی که از امامزاده عبدالله(ع) توسط این عکاس گرفته شده و همچنین از مزار ایشان با سنگ مزار جدید پس از 50 سال که ترمیم شده رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/