تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3727747
شناسه : 3727747
تاریخ :
مهلت پنج روزه به مدیران سابق فوتبال برای حضوردر دادستانی کرمان اقتصاد ایران: قوه قضاییه مهلت حضور مدیران سابق سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در پرونده مربوط به باشگاه گل گهر سیرجان را مشخص کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر جهانگیر سخنگوی دستگاه قضا صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال، گفت: در راستای رسیدگی به فساد در باشگاه مس رفسنجان برای چند نفر از مسئولان باشگاه و لیگ، کمیته داوران و گزارشگران ورزشی پرونده تشکیل و تفهیم اتهام شدند که اکنون با تامین‌های مناسب آزاد هستند.

وی ادامه داد: مدیرعامل سابق باشگاه گل گهر سیرجان با سپردن وثیقه در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری از زندان آزاد شده است، اخیراً نیز ۵ نفر جدید در همین ارتباط احضار شده‌اند.

خبرگزاری مهر ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با انتشار خبری مبنی بر «اتهام فساد به دومین تیم لیگ برتری / پای یک مدیر دیگر وسط آمد» موضوع ورود دستگاه قضا به این پرونده را با حفظ حریم شخصی افراد و با توجه به قوانین قضائی کشور بدون ذکر اسم و نام اعلام کرده بود تا دستگاه قضا به دور از حاشیه و با آرامش نسبت به وجود تخلف‌های صورت گرفته در حد فاصل تابستان ۱۳۹۸ تا تابستان ۱۳۹۹ در باشگاه گل گهر سیرجان تحقیقات گسترده خود را ادامه دهد.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد چهار تن از مدیران عالیرتبه وقت فدراسیون به همراه یک مجری در این موضوع، امروز سه شنبه دوم مردادماه به دادگستری کرمان احضار شدند و باید ظرف پنج روز خود را معرفی کرده تا در این باره توضیحات لازم را ارائه دهند.

از قرار معلوم تمام این افراد، درگیر پرونده ارتشا نیستند و دو نفر به عنوان مطلع در پرونده‌ای که گفته می‌شود تعداد دیگر آنها فعلا به رد و بدل تعداد قابل توجهی سکه تمام بهار آزادی و دلار متهم هستند حضور خواهند داشت.

همچنین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز در جریان این موضوع قرار گرفته و با وجود اینکه در دوره مسوولیت او چنین پرونده‌ای نبوده است اعلام هرگونه همکاری با دستگاه قضا را به مسئولان حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرده است.