تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727738
شناسه : 3727738
تاریخ :
کروم حالا هشدار می‌دهد که تب‌های مرورگر عملکرد کامپیوتر را کُند می‌کنند اقتصاد ایران: قابلیت جدید کروم که احتمالاً به‌زودی به نسخه‌ی آزمایشی این مرورگر اضافه خواهد شد، درمورد تب‌هایی که منابع سخت‌افزاری زیادی مصرف می‌کنند، هشدار می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

افزایش تعداد تب‌ها می‌تواند عملکرد مرورگر کروم را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهد، اما به‌لطف قابلیتی جدید، شناسایی این تب‌های دردسرساز بسیار ساده‌تر خواهد شد. انتظار می‌رود ویژگی جدید به‌زودی به نسخه‌ی آزمایشی کروم (Canary) اضافه شود.

بر اساس گزارش‌های کاربران و وب‌سایت WindowsReport، نسخه‌ی Canary کروم به‌زودی هنگام شناسایی تب‌هایی که منابع سخت‌افزار زیادی مصرف می‌کنند، اعلانی به کاربر نمایش خواهد داد. اعلان مذکور فهرستی از تب‌های پرمصرف را نمایش خواهد داد و کاربر می‌تواند به‌راحتی این تب‌ها را غیرفعال و منابع سیستم را آزاد کند.

قابلیت نمایش تب های پر مصرف در کروم
Windows Report

قابلیت نمایش اعلان تب‌های پرمصرف در کروم بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد اما فقط زمانی فعال می‌شود که میزان مصرف پردازنده از حد مشخصی فراتر رود. بااین‌حال گوگل روشی جایگزین نیز برای کاربران در نظر گرفته است تا در صورت فعال‌نشدن خودکار اعلان، بتوانند به‌طور دستی آن را فعال کنند.

مقالات مرتبط:
  • برنامه گوگل برای حذف کوکی‌ها از مرورگر کروم لغو شد
  • گوگل کروم با قابلیتی «جادویی» و بسیار کاربردی آپدیت شد
  • برای استفاده از قابلیت نمایش اعلان تب‌های پرمصرف، ابتدا باید در نوار آدرس لینک chrome://flags را تایپ کنید و وارد بخش آزمایشی کروم شوید.
  • در این بخش، دو گزینه‌ی #performance-intervention-ui و #performance-intervention-demo-mode را فعال و سپس مرورگر را مجدداً راه‌اندازی کنید.
  • پس‌ از آن، به مسیر chrome://Settings>Performance>General بروید و بررسی کنید که آیا گزینه‌ی Performance Issue Alert فعال شده است یا خیر.
  • در نهایت، با مراجعه به مسیر chrome://discards و انتخاب گزینه‌ی Trigger performance CPU intervention می‌توانید به‌صورت دستی اعلان را فعال کنید.

پس‌ از انجام مراحل بالا، هر زمان که یکی از تب‌های شما مصرف بالایی داشته باشد، اعلان مربوطه را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب گزینه‌ی Fix now می‌توانید تب را به‌طور موقت غیرفعال و منابع را آزاد کنید یا با انتخاب Dismiss آن را نادیده بگیرید. با فعال‌سازی این قابلیت، بر عملکرد مرورگر خود کنترل بیشتری خواهید داشت و دیگر نگران کندشدن مرور نخواهید بود.