تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727722
شناسه : 3727722
تاریخ :
اخطار قطع برق برای ۳۹ هزار مشترک پرمصرف مرکزی صادر شد اقتصاد ایران: اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از صدور اخطار قطع برق برای حدود ۳۹ هزار مشترک پرمصرف خانگی شهرستان های این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی با اشاره به شرایط حساس کنونی حاکم بر صنعت برق، بر برخورد قاطع با جلوه‌های بد مصرفی در شهرستان‌های استان تأکید کرد و گفت: با تشکیل اکیپ‌هایی متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه ستادی و مناطق شرکت علاوه بر صدور اخطار قطع برق برای ۳۹ هزار مشترک خانگی، هر شب از روشنایی میادین، برج‌های نوری، روشنایی ادارات، روشنایی تابلوهای تبلیغاتی، روشنایی مراکز خرید و واحدهای تجاری، روشنایی میوه‌فروشی‌ها و لوسترفروشی‌ها و همچنین کیوسک‌های بین جاده‌ای بازدید و برای متخلفان اخطار صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار مشترک پرمصرف خانگی استان مرکزی ۲۱ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص، داده اند، افزود: به طور حتم پس از اخطار به این دسته مشترکین در صورت عدم تغییر رفتار بد مصرفی، برق آنان قطع خواهد شد و مبنای وصل مجدد آن، تعهد بر بهینه سازی مصرف انرژی خواهد آمد.

محمودی گفت: انتظار است همه شهروندان به‌ویژه مشترکان شهرستان‌های استان در طرح‌های مدیریت مصرف در مدت‌زمان باقی‌مانده از فصل تابستان تعامل داشته و توجه به راهکارهای مهمی مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه، کاهش روشنایی غیرضروری و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در بازه زمانی ۱۰ صبح تا ۱۰ شب مورد تاکید ویژه است.

محمودی درباره تفاوت معنادار میزان مصرف انرژی برق در دوره اوج مصرف در مقایسه با سایر ایام سال، تاکید کرد: علاوه بر رشد طبیعی سالیانه مصرف که در حدود هفت درصد است، استفاده از وسایل سرمایشی نیز عاملی مهم در افزایش میزان مصرف در تابستان بوده و در سال جاری افزایش میانگین دمای هوا، این مشکل را تشدید کرده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به سپرده شدن مدیریت مصرف در بخش خانگی به مردم گفت: بخش عمده‌ای از مشترکان بخش خانگی در هفته‌های گذشته با برنامه‌های مدیریت مصرف همکاری داشتند که جای تقدیر دارد اما تعداد اندکی از مشترکان بخش خانگی نیز مصارف بالای ۲ تا ۳ برابر الگو دارند که در دو هفته پیش رو برای این مشترکین محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

وی با تأکید بر این نکته که باوجود افزایش بسیار زیاد دمای هوا شاهد پایداری شبکه سراسری برق در استان هستیم، افزود: باتوجه به شرایط ویژه‌ای که در آن قرار داریم، همه همکاران ما در آماده باش کامل هستند و
تلاش خود را برای تأمین برق پایدار در بخش‌های مختلف مصرفی انجام می‌دهند.