تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727674
شناسه : 3727674
تاریخ :
آمادگی ۸۶موکب از مرزبازرگان تا تمرچین برای خدمات دهی به در اربعین اقتصاد ایران: ارومیه- فرماندار پیرانشهر گفت: ۸۶ موکب از مرز بازرگان تا تمرچین برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، خضر کاک درویشی در این زمینه اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده بیش از ۸۶ موکب از مرز بازرگان تا تمرچین برای استقرار و خدمات‌رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند و شمار زیادی از موکب‌ها در محدوده مرز تمرچین و شهر پیرانشهر به منظور استراحت و تغذیه زائران راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پارکینگ‌های این شهرستان آمادگی پذیرش بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو زائران در ایام اربعین حسینی را دارند افزود: این ظرفیت در پارکینگ‌های کارخانه‌قند، پادگان جلدیان، میدان تیر و مرز تمرچین ایجاد شده است.

فرماندار پیرانشهر با اشاره به انجام اقدامات لازم برای تسهیل در تردد زائران در مرز تمرچین افزود: در پایانه مرزی تمرچین ۳۸ گیت برای تردد آماده شده که در طول ایام پیاده‌روی اربعین راه‌اندازی خواهند شد.

کاک درویشی ادامه داد: مرز تمرچین پیرانشهر امسال توانایی میزبانی بیش از ۵۰۰ هزار زائر را دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته امسال شاهد تردد یکسره و مستقیم زائران از مرز تمرچین به کربلا خواهیم بود.

مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی به دریای مدیترانه شرقی است.