تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727647
شناسه : 3727647
تاریخ :
غذارسانی به سگ‌های ولگردآرامش شهروندان را برهم زده است اقتصاد ایران: شیراز-رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیرازگفت:غذارسانی به سگ‌های ولگرد برای شهروندان اخلال ایجاد کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد پناهیان با اشاره به اجرای روش‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری شیراز بر اساس دستورالعمل وزارت کشور، اظهار داشت: با وجود تلاش‌های انجام شده، چالش‌های عدیده‌ای در این حوزه وجود دارد.

پناهیان با بیان اینکه شیراز به عنوان پایتخت محیط زیستی آسیا، نیازمند یافتن راه‌حل‌های علمی برای مقابله با معضل سگ‌های ولگرد است، از برگزاری همایشی با همکاری دانشکده دامپزشکی شیراز و حضور استادان مجرب کشوری خبر داد.

وی هدف از اجرای این همایش را افزایش آگاهی‌های عمومی پیرامون بیماری‌های مشترک بین سگ‌های ولگرد و انسان مطرح کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز همچنین از آموزش پیمانکاران برای فعالیت مثبت در این زمینه خبر داد و افزود: عملیات جمع‌آوری علمی سگ‌های ولگرد و بلاصاحب به طور گسترده در دستور کار قرارگاه خدمات شهری قرار گرفته است.

به گفته پناهیان، سگ‌های بلاصاحب پس از جمع‌آوری به محل نگهداری منتقل شده و تحت درمان دامپزشک قرار می‌گیرند. این سگ‌ها پس از طی مراحل قانونی، به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شوند.

وی از شهروندان خواست تا با اطلاع‌رسانی به موقع به شهرداری، در تهیه نقشه پراکندگی سگ‌ها و یاری رساندن به حل این معضل یاری برسانند.