تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727635
شناسه : 3727635
تاریخ :
عشایر ۱.۴ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اقتصاد ایران: سمنان- معاون سازمان امور عشایری گفت: عشایر با ۲۵۱ هزار خانوار اعلامی مرکز آمار ایران، ۱.۴ جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میزبان ظهر سه شنبه در نشست عشایری استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و شرایط عشایر کشور، تاکید کرد: عشایر کشور با ۲۵۱ هزار خانوار اعلامی مرکز آمار ایران، ۱.۴ جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تأمین می‌کنند، افزود: این نشان از ظرفیت‌های عظیم عشایر برای تولید کشورمان دارد.

معاون امور عشایری کشور همچنین بیان کرد: عشایر در ۵۹ درصد فضای جغرافیای کشور دارای قلمرو هستند که یکی از بزرگترین این قلمروها را در استان سمنان می‌بینیم.

میزبان بر ظرفیت‌های مهم عشایر در کشور تاکید کرد و گفت: هر سیاه چادر عشایر امروز به یک پایگاه تولیدی و اجتماعی و همچنین پایگاه انتظامی امنیتی در حاشیه مرزها تبدیل شده است و به حضور اجتماعی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف بویژه انتخابات علاقه بسیار وافری دارند.

وی درباره مشکلات عشایر استان سمنان که در این نشست مطرح شد و هم توضیح داد: اختصاص اعتبار و پیگیری برای تخصیص سهم مناسب در این مهم برای حمایت از عشایر در حوزه‌های مختلف بویژه راه و آب، از مصوبات این جلسه خواهد بود.