تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3727623
شناسه : 3727623
تاریخ :
نشست تخصصی «از صندوق رای تا صندلی مدیریت سیاسی» برگزار شد اقتصاد ایران: نشست «تحلیل و بررسی انتخابات ۱۴۰۳، در چهار سال پیش رو چه باید کرد؟» در «کانون اندیشه جوان» برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تخصصی «از صندوق رای تا صندلی مدیریت سیاسی» با حضور «علی سرزعیم» اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و «پرویز امینی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد به منظور واکاوی نقاط قوت و ضعف نهادهای تربیت نیروی سیاسی در بزنگاه انتخابات و اداره کشور بعد از ظهر امروز سوم مرداد در اندیشکده حکمرانی شریف، برگزار شد.

سیاستمدار جرات تصمیم گیری دارد

علی سرزعیم، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدا با طرح این موضوع که اساساً ما سیاستمدار را برای چه نیاز داریم؟ بیان کرد: دنیا در حال تحول است و طبق تحقیقات تیپ سیاستمداران اروپا در حال تغییر است و دیگر صرفاً سیاستمدار نیستند. کارشناس و یا سلبریتی هستند هرچند که کارشناس با سیاستمدار تفاوت دارد.

وی افزود: سیاستمداران معمولاً حوصله کارهای دقیق ندارند در حالی که کارشناسان چنین ویژگی ندارند سیاستمداران تربیت می‌شوند در فرایند کارهای حزبی و سیاسی و کم کم یاد می‌گیرند که ذات بازی سیاسی این است که باید در برابر مخالفت‌ها ضد ضربه شوند. بنابراین یک سیاستمدار جرات تصمیم گیری دارد. هرچند که بسیاری از مسائل سنجش پذیر نیست. کارشناسان نیز گاهی نمی‌توانند معیارهای عینی را تعیین کنند، سیاستمدار با تکیه بر شم سیاسی خود پیش می‌رود.

سرزعیم به تجربه شخصی و علاقه سیاستمداران به توسعه ارتباطاتشان اشاره کرد و بیان کرد: در دنیای سیاست شناخت سیاستمداران بسیار اهمیت دارد این در ارتباط‌های رودررو محقق می‌شود و نه در تصویرهای رسانه‌ای تبلیغات انتخاباتی، باید سیاستمدار را بشناسیم که چقدر صادق است و یا در نهایت چه هدفی را دنبال می‌کند.

تکمیل می‌شود...