تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727608
شناسه : 3727608
تاریخ :
توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر معرفی می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- رییس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: توان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان بوشهر معرفی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رحمان دشتی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: ضرورت دارد با دیدگاه پیشرفت، در پارک علم و فناوری خلیج فارس نمایشگاه تولیدات ساخت داخل در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی را در منطقه اجرا کنیم..

وی بیان کرد: بزرگترین مزیت این قسمت ایجاد فضای معرفی توانمندی پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان و تولید کننده داخلی این صنعت است تا بتوانیم خدمات ناشناخته را در محل صنعت به همه نشان دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر، تصریح کرد: برنامه‌ها و رویدادهای پارک علم و فناوری، می‌شود گفت نیازها و توانمندی‌های کشور بیایند و چشم انداز آن و هدف‌گذاری اش در نمایشگاه ساخت داخلی که سال جاری برای هشتمین بار در حال تحقق است اینها را در کنار هم قرار دهد و هم رسانی را انجام دهد تا بتواند متناسب با آن توانمندی‌ها تحقق شرایط مختلف را ایجاد کند.

وی در خصوص برنامه‌های سال جاری این پارک، گفت: چندین رویداد و نمایشگاه در سال جاری در نظر گرفته‌ایم تا عمق ورود و نفوذ شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور قوتشان را بیشتر کنیم و متناسب با نیاز محوری کشور و جامعه، شرکت‌ها جذب خواهد شد.

دشتی افزود: برگزاری هشتمین نمایشگاه ساخت داخل، نفت گاز و پتروشیمی است، این نمایشگاه جز معتبر ترین نمایشگاه مرتبط با حوزه نفت و گاز است که در عسلویه برگزار خواهد شد.

وی گفت: سالانه بالغ بر ۱۵۰ شرکت سازنده و واحد فناور و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و قدرت خود را به ظهور می‌رسانند که عملاً در حوزه صنایع مورد بازبینی قرار گرفته و به بازار مهم راه پیدا می‌کنند، این نمایشگاه در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان بوشهر اظهار داشت: دومین سمینار تخصصی بازرگانی و تأمین کالا در صنعت نفت گاز و پتروشیمی برنامه ریزی شده که در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

دشتی گفت: یکی از مهمترین قسمت این سمینار اعطای جایزه بازرگان نفت در دو بخش شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی خواهد بود که برای اولین بار تحقق پیدا می‌کند.

این مقام مذکور بیان کرد: شانزدهمین نمایشگاه نفت گاز پالایش و پتروشیمی پارس هرساله در بهمن ماه در عسلویه برگزار می‌شود، مورد بعد نیز ششمین نمایشگاه خدمات در نفت، گاز و پتروشیمی است که در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دشتی بیان کرد:: جشنواره رسانه‌ای پارک علم و فناوری با توجه به نقش نمایشگاه‌ها در جهش تولید واحدهای فناور و دانش بنیان و مردمی سازی از طریق سایت به اطلاع متقاضیان خواهد رسید که الان استارت خورده و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص تسهیلات پرداخت شده در سال جاری به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، گفت: تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان، حوزه سرمایه در گردش بین پنج تا ۶ میلیارد تومان، تسهیلات از صندوق نوآوری شکوفایی نیز در این مدت بیش از ۴۷ میلیارد تومان بوده است.