تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727575
شناسه : 3727575
تاریخ :
۵ مرداد «روز ایثار و مقاومت مردم شهر اراک» در تقویم کشور ثبت شود اقتصاد ایران: اراک- فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی گفت: پنجم مرداد «روز ایثار و مقاومت شهر اراک» به عنوان سند هویتی در تاریخ و تقویم کشور ثبت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، سردار مرتضی عمو مهدی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری برنامه‌های پنج پنج؛ روز حماسه ایثار و مقاومت شهر اراک اظهار کرد: برای پیشرفت کشور باید ۲ اعتبار مورد توجه ویژه قرار گیرد، نخست آنکه به گذشته خود افتخار کند و سپس برای آینده خود چشم انداز داشته باشد و برای تحقق این امر باید میراث‌های ملموس وناملموس را برای خود برشمرده و برای جوانان تبیین کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای میراث و عقبه تاریخی بسیاری است، افزود: یکی از دوران طلایی که به عنوان سند، تاریخ و میراثی برای کشور به شمار می‌رود دوران دفاع مقدس است که ناگفته‌های بسیاری دارد و مایه مباهات است که خاطرات دوران دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان اسلام برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای نسل کنونی جامعه تداعی کنیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: مردم شهر اراک در حماسه پنج پنج حماسه آفریدند و چنانچه یک پنجم روز، هوایی مانند پنج پنج در شهرها و استان‌های دیگر اتفاق افتاده بود آن را به عنوان یک نماد در دنیا مطرح می‌کردند.

سردار عمومهدی افزود: باید به این روز بزرگ افتخار کنیم و جوانان را با این سند هویتی ارتباط دهیم.

وی با اشاره به اینکه روز چهارم خرداد روز مقاومت دزفول است، گفت: در این روز مردم بسیار مورد آماج حملات و موشک باران عراق قرار می‌گرفتند اما در مقابل دشمنان با اقتدار ایستادگی کردند و این برای مردم دزفول به عنوان یک سند افتخار و روز مقاومت و پایداری در تاریخ ثبت شد.

فرمانده سپاه حضرت روح‌الله استان مرکزی گفت: مشابه این حادثه پنجم مرداد در شهر اراک اتفاق افتاده است به طوری که دشمن واحدهای تولیدی شهر را بمباران می‌کرد اما کارگران اجازه نمی‌دادند چرخ اقتصاد استان متوقف شود و فردای روز بمباران در کارخانه حضور پیدا می‌کردند از این رو باید پنجم مرداد باید به عنوان روز ایثار و مقاومت شهر اراک در تاریخ و تقویم کشور ثبت شود.

سردار عمومهدی تاکید کرد: باید با تعامل، مشارکت، همکاری و هم افزایی این سند هویتی را برای آینده جوانان این استان و شهر اراک ثبت کنیم تا بتوانند به آن ببالند.