تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727569
شناسه : 3727569
تاریخ :
تابستان فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با قرآن و عترت است اقتصاد ایران: سنندج_ مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ایام اوقات فراغت تابستان فرصتی برای آشنایی دانش‌آموزان با قرآن، نماز و عترت است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال ظهر سه شنبه در شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کردستان که با هدف تشریح اولویت‌های کاری در ایام باقی مانده تابستان تشکیل جلسه داد اظهار کرد: با توجه به اینکه الان در ایام تابستان هستیم؛ این بهترین فرصت هست که ما بتوانیم دانش آموزان را با فضای معنوی قرآن و نماز و عترت آشنا کنیم.

وی گفت: انتظار می‌رود حوزه پرورشی و به صورت تخصصی اداره قرآن برنامه ریزی های لازم را در این خصوص داشته باشند تا اهداف مورد نظر اسناد فرادستی تحقق یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر پیگیری مصوبات این شورا، ایجاد هماهنگی درون سازمانی، نهادینه سازی فرهنگ نماز و نماز خوانی و استفاده بیشتر از ظرفیت دانش آموزان تاکید کرد.

عزت الله طیبی راد معاون پرورشی و فرهنگی نیز در این نشست ضمن تقدیر از همکاری‌های تمامی حوزه‌ها و تاکید بر اهمیت بالای حوزه قرآن، عترت و نماز هم در حوزه برنامه ریزی و هم اجرا اهم موارد دارای اولویت اجرایی را جهت شور و بررسی توسط اعضای نشست مطرح نمود.

عظیمی رئیس ستاد اقامه نماز کردستان هم در این نشست اظهار داشت: جایگاه قرآن و نماز و عترت جایگاه والایی هست؛ لذا همه اقداماتی که در این حوزه صورت می‌پذیرد حتماً باید در تراز این جایگاه والا باشد.

وی اظهار کرد: ما امسال در ایام تابستان دوره‌های آموزشی برای فرهنگیان با اولویت افرادی که در مدارس غیر دولتی شاغل هستند داریم که با هماهنگی‌های لازم با اداره توسعه مشارکت‌های مردمی، مدارس و مراکز غیر دولتی این مهم در بازه زمانی تعریف شده محقق خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز کردستان گفت: ما برای ائمه جماعت مدارس هم در صورت ابلاغ دوره‌های تخصصی خواهیم داشت و به غیر از این مسابقات کتابخوانی هم برگزار خواهد شد که در آینده نزدیک دستور العمل برگزاری آن تشریح خواهد شد.

عظیمی افزود: ما بیشتر سعی می‌کنیم که برنامه جامع را در نیمه دوم سال برگزار کنیم تا با توجه به بازگشایی مدارس بیشترین بازدهی را از اجرای این برنامه‌ها داشته باشیم.

مهدی انور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز هم در سخنانی با تشریح شیوه نامه اجرایی فعالیت‌های تخصصی این حوزه به مواردی از جمله برگزاری نشست‌های تخصصی توانمند سازی اولیا، برگزاری گفتمان‌های نماز شناسی دانش آموزان، طرح تحقق مدرسه نمونه نمازی، طرح ملی درست خوانی نماز، مهارت افزایی شیوه‌های ایجاد انس کودکان با نماز، طرح مبین، جذب دانش آموزان دختر و پسر نومکلف به نماز، مهارت‌های دعوت فرزندان به نماز، مهارت افزایی امامان جماعت مدارس، پرداخت حق القدم امامان جماعت ادارات تابعه، آخرین وضعیت دارالقرآن‌ها، بهره گیری از ظرفیت‌های درون سازمانی، اعزام نخبگان قرآنی استان به چهل و دومین دوره مسابقات کشوری و اعزام دو نفر از فرهنگیان استان به عنوان داور به مسابقات جشنواره‌های کشوری اشاره و مطالبی در این راستا بیان کرد.