تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727548
شناسه : 3727548
تاریخ :
معترضان آلمانی وزیر دفاع را جنگ طلب نامیدند اقتصاد ایران: صدها نفر از شهروندان آلمانی در یک نشست انتخاباتی وزیر دفاع در لایپزیگ اختلال ایجاد کرده و وی را جنگ طلب و منافق نامیده و خواستار خروج تسلیحات آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، صدها نفر از شهروندان آلمانی در تجمعی علیه "بورس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان و سیاست های جنگ طلبانه وی اعتراض کردند و فریاد زدند اگر این آینده دموکراسی ما است، پس: شب بخیر!"

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در این اعتراضات در لایپزیگ به عنوان یک "جنگ طلب" و "منافق" ارزیابی شد و از طرف معترضان مورد توهین و تحقیر قرار گرفت. فعالان چپ افراطی بارها مبارزات انتخاباتی او را مختل کرده‌اند.

روی بنرهایی در مقابل باغ آبجوی لایپزیگر فلسنکلر نوشته شده بود ناتو را متوقف کنید! ، "نه به ناتو". ائتلاف تازه تاسیس صحرا واگنکنشت غروب دوشنبه برای این ائتلاف فراخوان داده بود. ائتلاف DKP "صلح با روسیه" را ترویج می کند و خواستار این است که تسلیحات آمریکایی از خاک آلمان خارج شود. این اعتراضات علیه بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان برگزار شد که یک رویداد مبارزات انتخاباتی حزب سوسیال دموکرات را برگزار می کرد. زاکسن پارلمان ایالتی جدید را در اول سپتامبر انتخاب خواهد کرد.

در این اعتراضات حدود 300 نفر زیر و کنار چادری با سقف قرمز و سفید تجمع کرده بودند. پیستوریوس و پترا کوپینگ کاندیدای پیشرو حزب سوسیال دموکرات در این رویداد انتخاباتی سخنرانی کردند. فعالان و معترضان بارها و بارها شعارهای خود را با صدای بلند فریاد زدند و سعی کردند با فریادهای بلند سخنان پیستوریوس و کوپینگ را قطع کنند.

درخواست مجری این رویداد برای برخورد محترمانه تنها تاثیر محدودی داشت. برخی معترضان با صدای بلند این رویدار را مختل کردند. این فعالان پیستوریوس را مسئول حملات مرگبار به مردم در نوار غزه می دانند.

معترضان شعار منافقین، منافقین! سر دادند و پیستوریوس را به عنوان یک جنگ طلب ارزیابی کرده و علیه او شعار سر دادند.

حدود ساعت 6:30 بعد از ظهر، افسران پلیس ایالت زاکسن با تجهیزات بسیار مجهز به محل اعتراضات رسیدند. پیستوریوس و کوپینگ به سوالاتی که برای آنها مطرح شده است از جمله درباره جنگ روسیه علیه اوکراین، سرنوشت پناهندگان یکپارچه و شاغل که مجبور به ترک کشور هستند پاسخ دادند.

وزیر دفاع آلمان هم در واکنش به این اعتراضات و فریادهای برخی فعالان که وی را مسئول بمباران نوار غزه می دانستند آن ها را سرزنش کرد که مدام جیغ و فریاد می زنید. وی مدعی شد که اما اسرائیل حق دفاع از خود را دارد. پیستوریوس فریاد زد: این شما نیستید که درست و نادرست را تعیین می کنید، بلکه دادگاه ها این کار را انجام می دهند.

یک فعال جوان که در این اعتراضات شرکت داشت از جنگ هایی که آلمان به راه انداخته است ابراز تاسف کرد. پیستوریوس می‌گوید که این یک گفتمان دموکراتیک نیست. یکی دیگر از فعالان خواستار مناظره دموکراتیک با این جنگ‌افروز با لحنی کنایه‌آمیز شد.

مجری درخواست کرد که از توهین خودداری شود. پیستوریوس در واکنش به درخواست معترضان گفت: آیا باید با کسی که مرا جنگ طلب می خواند بحث کنم؟ پلیس برخی از اخلالگران را به بیرون از محل هدایت کرد.

پیستوریوس همچنین موضع خود در مورد استقرار تسلیحات آمریکایی در آلمان را با فلسفه بازدارندگی خود توضیح داد. در حالی که معترضان دوباره وی را جنگ طلب نامیدند او گفت: خیلی خوشحالم که شما بر این کشور حکومت نمی‌کنید.

انتهای پیام/