تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727541
شناسه : 3727541
تاریخ :
ارتش صهیونیستی گذرگاه رفح را تخریب کرد اقتصاد ایران: ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از بیل مکانیکی گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر را تخریب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه با استفاده از بیل مکانیکی گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر را تخریب کرد، گذرگاهی که برای فلسطینی‌هایی که از هر طرف در داخل نوار غزه تحت محاصره قرار دارند اهمیت زیادی دارد زیرا دروازه آن‌ها به دنیای خارج محسوب می‌شود.

گذرگاه رفح یک دروازه حیاتی برای انتقال کالاها و تردد افراد محسوب می‌شود و فلسطینی‌هایی که قصد خروج از غزه را دارند باید از این گذرگاه عبور کنند.

.

پیش‌تر کمیته گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر وجود توافق‌هایی میان مصر و سازمان ملل برای جایگزینی گذرگاه کرم ابو سالم به جای گذرگاه رفح و توطئه‌ای که مقامات رژیم اشغالگر با این روش دنبال می‌کنند، اعلام کرد: ما همه این طرح‌ها را رد می‌کنیم و جایگزینی گذرگاه کرم ابو سالم به جای گذرگاه رفح، به هیچ وجه نمی‌تواند موجب کاهش انتقادات بین‌المللی به بسته شدن گذرگاه‌های غزه شود.

در این بیانیه آمده است: ما گزارش‌های مکرری مبنی بر هماهنگی برخی طرف‌ها با اشغالگران برای تسهیل سفر شماری از بیماران و کسانی که دارای ملیت‌های خارجی هستند، از طریق گذرگاه کرم ابوسالم شنیده‌ایم. این یک تحول خطرناک است که اهداف شوم اشغالگران برای جایگزینی گذرگاه رفح و آواره کردن فلسطینی‌ها را آشکار می‌کند.

انتهای پیام/