تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727526
شناسه : 3727526
تاریخ :
هریس در آستانه کسب نامزدی دموکرات‌ها اقتصاد ایران: کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد مورد تایید بایدن، دلگیت‌های مورد نیاز برای نامزدی دموکرات‌ها را بدست آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد مورد تایید بایدن، بیش از 1968 دلگیت، وکلای انتخاباتی مورد نیاز برای نامزدی دموکرات ها را بدست خواهد آورد.

هریس باید برای تضمین نامزدی اش در کنوانسیون دموکرات ها در ماه آگوست، حمایت دستکم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را بدست آورد.

براساس این گزارش، تلاش هریس برای جلب دلگیت‌ها تقریبا بلافاصله پس از کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی در روز یکشنبه آغاز شد.

در همایش حزب دموکرات فردی که از حمایت اکثریت «وکلای انتخاباتی» (دلگیت‌ها) برخوردار شود به‌عنوان نامزد رسمی حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» به‌عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه معرفی خواهد شد.

وکلای انتخاباتی مقام‌های حزبی هستند که به‌صورت رسمی با رأی در مجمع ملی نامزد حزب را انتخاب می‌کنند. دلگیت‌ها به‌تناسب نتایج مرحله مقدماتی به هر نامزد اختصاص می‌یابند.

براساس این گزارش، وی تمام دلگیت های مورد نیاز را در ایالت کالیفرنیا که زاده آن است، و بزرگترین دلگیت دموکرات در کشور محسوب می شود، بدست آورد.

این در حالی است که کمپین هریس در عرض 24 ساعت پس از تایید او از سوی جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات ها، مبلغ 81 میلیون دلار را در مشارکت های مردمی بدست آورد.

بر اساس این گزارش، حدود 4 هزار دلگیت دموکرات، در کنوانسیون ملی دموکرات ها در شهر شیکاگو از 19 تا 22 آگوست (29 مرداد تا 1 شهریور) شرکت خواهند کرد. بسیاری از آنها پس از پیروزی بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی، متعهد به رای دادن به بایدن شدند اما پس از اعلام کناره گیری وی، آنها از لحاظ قانونی یا با درنظر گرفتن قوانین حزب می توانند از هر کس دیگری حمایت کنند.

با وجود آنکه بایدن نامزد حزب بوده اما قدرت مستقیم برای انتخاب نامزد رسمی دلگیت ها را ندارد.

به نظر می رسد هریس به احتمال زیاد در کنوانسیون ملی دموکرات ها در اواخر ماه اوت با رقیبی جدی روبرو نشود، جایی که دلگیت ها در مورد نامزد نهایی حزب تصمیم گیری خواهند کرد.

برگزاری نخستین کمپین انتخاباتی هریس در ویسکانسین

همچنین کامالا هریس، نخستین کمپین انتخاباتی خود را به عنوان نامزد ریاست جمهوری در ایالت رقابتی ویسکانسین برگزار می کند.

وی پس از آنکه موفق به کسب دلگیت های مورد نیاز برای نامزدی حزب شد، برای نخستین بار در روز سه شنبه به عنوان نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری، کمپین انتخاباتی خود را در ویسکانسین برگزار می کند.

وی با کسب بیش از 1968 دلگیت، وکلای انتخاباتی مورد نیاز برای نامزدی دموکرات ها را بدست آورد.

هریس شب گذشته در بیانیه‌ای اظهار کرد امشب من بسیار خرسندم که حمایت کافی و مورد نیاز برای کسب نامزدی حزب را بدست آورده ام. من به زودی به طور رسمی نامزدی حزب را می پذیرم.

ایالت ویسکانسین همواره یکی از ایالت های رقابتی در آمریکا بوده که هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه شانس پیروزی در آن را دارند. سفر به این ایالت برای هریس 59 ساله فرصت دیگری برای احیای کمپین دموکرات ها خواهد بود و این موضع را تقویت می کند که او بهترین فرد برای شکست دادن ترامپ است.

این در حالی است که قرار است هریس امرور در یک رویداد سیاسی در میلواکی سخنرانی کند.

بایدن بلافاصله پس از اعلام خبر کناره گیری، در بیانیه جداگانه‌ای از کامالا هریس اعلام حمایت کرد. این اقدام بلافاصله مورد حمایت انجمن حزبی سیاه پوستان کنگره، بسیاری از اهداکنندگان اصلی کمک های مالی و برخی قانون گذاران قرار گرفت.

وی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: امروز من می خواهم حمایت کامل خود را از کامالا هریس به عنوان نامزد دموکرات ها در انتخابات سال جاری اعلام کنم. دموکرات ها! وقت آن است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و دونالد ترامپ جمهوری خواه را شکست دهیم.

انتهای پیام/