تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727519
شناسه : 3727519
تاریخ :
بهزیستی دانش بنیان شود اقتصاد ایران: ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری دانش بنیان شدن بهزیستی و خودکفایی مددجویان تحت پوشش را اصل ضروری عنوان کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر سه‌شنبه در دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی، ضمن گرامیداشت ایام و یاد و خاطره شهید مؤسس بهزیستی شهید فیاض بخش و شهدای دیگر، اظهار کرد: وظیفه اخلاقی انسانی این است که یک انسان سالم به یک انسان دارای مشکل کمک کند، شکرانه بازوی توانا گرفتن دست ناتوان است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: البته جامعه بهزیستی متفاوت است و امکان خروج معلولین به آن شکل نیست اما هستند خانواده‌های بی‌سرپرست که ظرفیت‌هایی دارند که اگر دستشان را بگیرید می‌توانند خودکفا شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بسیاری از معلولان استعدادهایی دارند، عنوان کرد: آنان هنرنمایی‌هایی انجام می‌دهند که افراد سالم نمی‌توانند انجام دهد، وهمین کشف استعداد معلولان و افراد دیگر خودش یکی از کارهای مهم شما باید باشد.

امام جمعه ساری بیان کرد: نکته دیگر هم اینکه نباید تجهیزات و تولیدات ایرانی که در اختیار معلولان قرار می‌گیرد از نظر کیفیت ضعیف‌تر از خارجی‌ها باشد.

وی یادآور شد: بهزیستی و همه نهادهای دیگر باید دانش‌بنیان شود زیرا به کشف استعدادها و در ساخت و ساز تجهیزات خیلی کمک می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: جامعه هدف بهزیستی بیش از ضایعات بدنی ضایعات عاطفی دارد، از این رو کارکنان باید برخورد مناسبی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: خوشبختانه برخی از معلولان همراهان و همسران باوفایی دارند، کسانی که واقعاً لوح تقدیر طلایی می‌خواهند.