تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727509
شناسه : 3727509
تاریخ :
خیران پارسال ۳ میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند اقتصاد ایران: سوادکوه - رییس اداره بهزیستی سوادکوه گفت: خیران سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان به این نهاد و مددجویان تحت پوشش کمک کردند

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عاطفه مرادیان، ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی تنها نهاد دولتیِ متولیِ سلامت اجتماعی مردم است، بر اهمیت آموزش و آگاهی‌رسانی به مردم حتی در روستاهای دوردست تأکید و خاطرنشان کرد: هر کجا که آسیب هست، ردپایی از انسان آموزش ندیده وجود دارد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه در سال گذشته، به بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرستان، آموزش فردی یا گروهی داده شد، از افتتاح اولین مرکز تخصصی مشاوره و یک کمپ ترک اعتیاد در شهرستان خبر داد و افزود: وجود چنین مراکزی در شهرستان، علاوه بر دسترسی‌پذیری آسان‌تر، موجب کاهش هزینه برای افراد خواهد شد.

وی تعداد پرونده‌های شهرستان را بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد برشمرد و توضیح داد: از این تعداد، هزار فرد دارای معلولیت و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار و کودکان امداد بگیر هستند که البته با توجه به بعد خانوار، افراد تحت پوشش ما بسیار بیشتر از این تعداد است.

این مسئول از کمک ۳ میلیارد تومانی خیران در طی یک سال گذشته خبر داد و عامل استمرار کمک‌های خیران را راستی‌آزمایی دانست و گفت: این اعتماد در شهرستان شکل گرفته و مردم پای کار آمده‌اند.

وی سرجمع کمک‌های نقدی و غیرنقدی در حوزه اشتغال، مسکن و حمایت خیرین در طی سال گذشته را ۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و با بیان اینکه در این مدت، به بیش از ۱۰۰ نفر سرجمع مبلغ ۱۳ میلیارد تومان وام خود اشتغالی و به ۱۲۰ نفر سرجمع ۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض یا وام در حوزه مسکن پرداخت شد، گفت: همچنین ماهانه به یک هزار و ۵۴ نفر بیش از ۹۰۰ میلیون تومان و به ۱۴۹ نفر حق پرستاری مبلغ ۳۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مرادیان با اعلام اینکه در طی سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ کودک ۳ تا ۵ سال شهرستان بینایی‌سنجی و ۳۰۰ نفر شنوایی‌سنجی شدند، به ۴ مورد آزمایش ژنتیک اشاره کرد و با توجه به هزینه بالای آزمایش ژنتیک، گفت: این اداره در راستای کاهش بیماری‌های ژنتیک، در رابطه با هزینه آزمایش ژنتیک به خانواده‌های دارای معلول و حتی افراد با وضعیت اقتصادی نامناسب کمک می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سوادکوه با اشاره به اجرای طرح جهادی در پنج‌شنبه‌های هر هفته در روستاهای شهرستان، از جمله نتایج مثبت این اقدام را شناسایی ۵۰ فرد جدید عنوان کرد و افزود: برخی افراد دارای معلولیت در این روستاها وجود داشتند که نمی‌دانستند حتی با وجود حقوق بگیری می‌توانند تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه در سیل ماه اخیر شهرستان سوادکوه، تعداد ۲۳ خانواده جامعه هدف این سازمان دچار آسیب شدند، علاوه بر کمک مادی به مشاوره به این افراد اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهم پس از وقوع بلایای طبیعی، حمایت روانشناختی و مشاوره به افراد آسیب دیده است تا سلامت روانی این افراد به مخاطره نیافتد.

مرادیان یکی از چالش‌های شهرستان را پوشش‌دهی اورژانس اجتماعی برای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی با توجه به وسعت این دو شهرستان برشمرد و با اشاره به زمان طلایی کمک‌رسانی در این حوزه بر ضرورت تفکیک اورژانش اجتماعی دو شهرستان تأکید کرد و گفت: تلاش‌ها ما تا کنون نتیجه نداده است و این پیگیری مسئولان شهرستان سوادکوه شمالی را برای استقرار اورژانش اجتماعی یا پایگاه اجتماعی می‌طلبد.

وی تعداد مراکز تحت نظارت این اداره در شهرستان، در محورهای توان بخشی، اجتماعی و پیشگیری را ۸ مورد عنوان کرد و گفت: رسالت ما نه فقط آگاه‌سازی جامعه هدف بلکه عموم مردم است، چراکه ویروس اجتماعی همیشه وجود دارد و فقط باید واکسینه درست و بهنگام انجام شود و فرزند سالم نتیجه یک خانواده آگاه است.