تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727505
شناسه : 3727505
تاریخ :
آمریکا: جامعه جهانی به خواسته‌های طالبان پاسخ مثبت نمی‌دهد اقتصاد ایران: کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان اظهار داشت جامعه جهانی به خواسته‌های طالبان برای برداشتن تحریم‌ها و آزادسازی دارایی‌های افغانستان پاسخ مثبت نمی‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در نشستی خبری گفت طالبان در نشست دوحه به نمایندگان جهان گفتند وضعیت افغانستان به شکلی درآمده که مردم افغانستان خواهان آن بودند.

وی افزود اکنون افغان‌ها باید روشن کنند که آیا نظام طالبانی چیزی است که آن‌ها می‌خواهند یا نه.

وی افزود مسئله حقوق زنان و دختران افغانستان در تمام بحث‌های نشست دوحه در محور گفتگوها قرار داشت و هیئت طالبان در این نشست از تمام شرکت‌کنندگان شنید افغانستان با حذف نیم جمعیت خود نمی‌تواند موفق شود

دکر اظهار داشت طالبان در این نشست خواستار برداشتن تحریم‌ها، ارسال کمک‌های توسعه‌ای، برداشتن تحریم‌ها و آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان شدند، اما جامعه جهانی به هیچ یک از این خواست‌ها پاسخ مثبت نمی‌دهد.

این دیپلمات آمریکایی با تأکید بر اینکه فشار عظیمی بر طالبان وجود دارد، تصریح کرد: ما تسلیم خواسته‌های طالبان نشده‌ایم. طالبان خواسته‌هایی دارند که به آن نرسیده‌اند. آنها می‌خواهند ذخایر ارزی آزاد شود. تحریم‌ها برداشته شود. کرسی افغانستان در ملل متحد به طالبان داده شود اما چنین چیزهایی اتفاق نیفتاده است.

کاردار سفارت آمریکا همچنین تصریح کرد واشنگتن در قبال مواضعش علیه طالبان ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده است و طالبان بدون انجام وظایف بین‌المللی خود به‌ویژه در خصوص اجازه آموزش به زنان و دختران نیز حق کار برای آنها نمی‌توانند وارد جامعه جهانی شوند.

انتهای پیام/.