تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727494
شناسه : 3727494
تاریخ :
وزیر خارجه اوکراین به چین سفر می‌کند اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه اوکراین برای اولین بار از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین به منظور گفتگو با مقامات چینی برای حل بحران کشورش به پکن سفر می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین است "دیمیتری کولبا"، وزیر امور خارجه اوکراین به چین سفر می کند. کولبا و وانگ یی همتای چینی‌اش آخرین بار در فوریه گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار کردند.

رهبری چین از قبل جزئیاتی در مورد این مذاکرات ارائه نکرد. تنها از طرف کی یف گفته شد که این مذاکرات باید حول محور پایان جنگ و نقش احتمالی چین در آن باشد. مشخص نیست که چنین تلاش‌های صلحی چگونه به نظر می‌رسند.

رهبری در پکن رسما خود را بی طرف توصیف می کند، اما عملاً به روسیه نزدیک است. اندکی قبل از حمله روسیه به اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رهبر چین بر سر یک "مشارکت بدون مرز" توافق کردند. دو کشور از آن زمان به بعد تجارت دوجانبه خود را بیشتر گسترش داده‌اند.

ناتو چین را متهم می‌کند که به روسیه کالاهای به اصطلاح با کاربرد دوگانه، یعنی کالاهایی که می‌توانند اهداف نظامی و غیرنظامی را تامین کنند، می‌دهد. بنابراین به زعم غربی ها چین سهم قابل توجهی در حفظ و ارتقای صنعت جنگ روسیه دارد.

اوکراین تمایل دارد در مورد انتقاد از چین خودداری کند. به گزارش رسانه ها، معاون وزیر امور خارجه اوکراین در ماه ژوئن، در جریان سفر به پکن، از رهبری چین خواست تا در کنفرانس صلح در سوئیس شرکت کند. اما از آنجایی که روسیه دعوت نشد، چین نیز در این نشست شرکت نکرد.

به نوشته رسانه ها کولبا به چین سفر خواهد کرد تا پکن را متقاعد کند که ضمن کاهش حمایت از روسیه از تلاش کی‌یفف برای صلح «پایدار» حمایت کند.

انتهای پیام/