تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3727449
شناسه : 3727449
تاریخ :
ژنرال صهیونیست: جنگ با لبنان برای تل‌آویو ویرانگر خواهد بود اقتصاد ایران: یک تحلیلگر نظامی به اشاره به شلیک روزانه ۳ هزار موشک از لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی در صورت بروز جنگ گسترده، تصریح کرد که چنین جنگی برای تل‌آویو ویرانگر خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، عاموس هارئیل تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در گفتگو با مجله «فارین آفرز» ابعاد ورود تل آویو به جنگ گسترده با حزب الله لبنان و خطرات این جنگ را برشمرد.

وی تصریح کرد که حمله زمینی و هوایی صهیونیست‌ها علیه حزب الله لبنان می‌تواند باعث ناآرامی در تمامی منطقه شود و معلوم نیست که چنین جنگی به سرعت به پایان برسد یا پیروزی در آن محقق شود.

هارئیل ابراز داشت که پیامدهای مترتب بر این جنگ می‌تواند بسیار سنگین باشد، جنگ فراگیر با حزب الله لبنان کاملاً متفاوت از جبهه‌های دیگر خواهد بود، چرا که بنابر ارزیابی سرویس‌های اطلاعاتی تل‌آویو، انبار تسلیحاتی حزب الله لبنان ۷ برابر حماس است و این جنبش سلاح‌های بسیار کشنده‌تری در اختیار دارد.

این تحلیلگر صهیونیستی ابراز داشت که حزب الله پهپادهای انفجاری و صدها موشک بالستیک در اختیار دارد و می‌تواند هر نقطه از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

هارئیل خاطرنشان کرد که حزب الله لبنان در حال حاضر بسیار مجهزتر از سال ۲۰۰۶ است، در حالی که تل‌آویو در سال ۲۰۰۶ نیز پیروزی قاطعی به دست نیاورده، لذا عرصه لبنان عرصه‌ای کاملاً خطرناک است.

این تحلیلگر نظامی می‌افزاید که ارزیابی جبهه داخلی در سرزمین‌های اشغالی این است که در صورت بروز جنگ گسترده با حزب الله، روزانه و طی تمام روزهای جنگ بالغ بر ۳۰۰۰ موشک و راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد. چنین جنگی می‌تواند باعث فرسایش سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل شود و چالش‌هایی را رقم می‌زند که بسیار بزرگتر از چالش‌های خواهد بود که سران تل‌آویو تاکنون با آن مواجه شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه «نتایج این جنگ برای اسرائیل ویرانگر خواهد» بود ابراز داشت که ارتش صهیونیستی قدرت ورود به جنگ‌های سخت در چند جبهه متعدد را ندارد و در هر نوع تصمیم گیری برای آغاز جنگ باید توان انسانی محدود خود را بعد از ۹ ماه جنگ در غزه مورد توجه قرار دهد. این در حالی است که ارتش در حال حاضر با کمبود شدید بمب و راکت‌های دقیق در غزه مواجه است که محدودیت‌های عمده‌ای برای آغاز حمله همزمان به لبنان ایجاد می‌کند.

هارئیل با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی باید به خطرات ناشی از جنگ با لبنان در جبهه داخلی خود به ویژه شهرهایی مانند تل‌آویو و حیفا فکر کند، تصریح کرد که در صورت بروز چنین جنگی، احتمالاً این شهرها به صورت مستمر هدف حملات موشک‌های رهگیر و پیشرفته‌ای قرار می‌گیرد که حزب الله در اختیار دارد.

وی تصریح کرد که استراتژی فشار نظامی بر حزب الله برای عقب نشینی آن فایده بخش نیست و چنین تنشی به سختی می تواند به عقب نشینی حزب‌الله و توقف جنگ منجر شود.