تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727444
شناسه : 3727444
تاریخ :
هاآرتص: نتانیاهو مردی بُزدل است و از یمنی‌ها می‌ترسد اقتصاد ایران: یک رسانه صهیونیستی با بیان اینکه نتانیاهو فردی بزدل و ضعیف است تاکید کرد او به شدت از یمنی‌ها می‌ترسد و جرات پاسخ به آنها را ندارد و نیروهای یمنی موفق شدند به اهداف خود در حمله به اسرائیل برسند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تحلیل‌های محافل و رسانه‌های عبری از معادله جدید یمنی‌ها در جنگ با رژیم صهیونیستی که به حمله پهپادی به قلب تل‌آویو رسیده است، روزنامه عبری هاآرتص در مقاله‌ای اعلام کرد: عدم تمایل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برای پاسخ به نیروهای مسلح یمن، از ابتدای جنگ تاکنون، او را متوجه ضعف خود کرده است و حمله ارتش اسرائیل به الحدیده یمن بعد از حمله پهپادی شوکه کننده‌ای که یمنی‌ها در تل‌آویو انجام دادند، اقدامی در چارچوب تلاش برای ترمیم وجهه شکست خورده نتانیاهو بود که ادعا دارد مردی قدرتمند است.

نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد

هاآرتص افزود: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد و اگر می‌توانست، این بار نیز مانند همیشه از پاسخ به آنها طفره می‌رفت. همه دیدند که کشتی جنگی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دریای سرخ فرستاده بود، آسیب جدی به یمنی‌ها نزد و بعد از آن جهان بلافاصله متوجه شد که اسرائیل یک نهاد ضعیف و ظالم است.

این مقاله به قلم «نحمیا استرسلر» تحلیلگر اقتصادی رژیم صهیونیستی با عنوان «بی‌بی از یمنی‌ها می‌ترسد»، نوشته شده و در آن آمده است: ترس نتانیاهو از پاسخ دادن به یمنی‌ها و سپردن این ماموریت به آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای محافظت از تل‌آویو، اسرائیل را به «پسر کتک خورده در منطقه» تبدیل کرد که با حلقه‌ای از آتش محاصره شده است.

حمله یمن به تل‌آویو دلیلی بارز بر شکست سیاست بزدلانه نتانیاهو است

نویسنده این مقاله تصریح کرد: یمنی‌ها به خوبی متوجه ضعف نتانیاهو شده‌اند و بر همین اساس طی 9 ماه گذشته 200 موشک و پهپاد را به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کرده‌اند و همچنان به عملیات‌های دریایی خود ادامه دادند تا بندر ایلات را فلج کنند و موفق هم شدند.

وی تاکید کرد: حمله یمنی‌ها به تل‌آویو، شاهدی قطعی بر این امر است که سیاست مهار بزدلانه نتانیاهو در برابر یمنی‌ها کارساز نبود؛ همانطور که این سیاست در برابر حماس، حزب‌الله یا ایران هم کاری از پیش نبرد. واقعیت این است که اگر نتانیاهو این بار هم می‌توانست از پاسخ به یمنی‌ها طفره برود، حتماً این کار را می‌کرد؛ اما حمله‌ای که این بار یمنی‌ها انجام دادند به یک مرکز اقتصادی، مالی و فناوری مهم اسرائیل بود.

در ادامه این مقاله آمده است: با وجود اینکه نتانیاهو همچنان یک فرد بزدل و ضعیف است، اما متوجه شد که اگر واکنشی به حمله یمنی‌ها به تل‌آویو نشان ندهد، این حملات ادامه خواهد داشت؛ تا جایی که تل‌آویو فلج می‌شود و اقتصاد اسرائیل در یک بحران عظیم وحشتناک فرو می‌رود که همین مسئله موقعیت نتانیاهو را در صندلی نخست وزیری به شدت تهدید می‌کند.

نتانیاهو با حمله به الحُدیده درصدد ترمیم چهره شکست خورده خود است

این محقق و نویسنده صهیونیست در روزنامه هاآرتص در ادامه خاطرنشان کرد: نتانیاهو همیشه مدعی بود که یک مرد قوی است و پیش از این «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» را در زمان نخست وزیری آنها مورد هجمه قرار داده و گفته بود که آنها به شدت در برابر ایران ضعیف هستند؛ اما واقعیت آن است که نتانیاهو از همه ضعیف‌تر است. بنابراین «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه زمانی که در مدتی طولانی متوجه شد، نتانیاهو هرگز جرات اجرای تهدیدات خود را ندارد و حرف و عمل او کاملاً عکس یکدیگر است، حمله 7 اکتبر را برنامه‌ریزی کرد.

در این یادداشت تاکید شده است: نتانیاهو تلاش کرد تا حمله به الحدیده یمن را به نفع خود تبلیغ کند و چهره شکست خورده خود را ترمیم سازد و همچنان ژست مردی قوی را به خود بگیرد که در 7 اکتبر از هم پاشید.

نویسنده این مقاله ادامه داد: اما نتانیاهو اگر مرد قوی بود، خیلی قبل‌تر از این و در 19 اکتبر، زمانی که یمنی‌ها صدها موشک و پهپاد را بر سر اسرائیلی‌ها می‌ریختند، به یمن حمله می‌کرد. اما او نتوانست این کار را بکند و زمانی واکنش نشان داد که تل آویو مورد حمله یمنی‌ها قرار گرفت. بنابراین یک بار دیگر ثابت شد که نتانیاهو منفورترین مرد اسرائیل و فردی ضعیف، ترسو و بزدل است.

پیش از این مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دانشگاه تل‌آویو، در گزارشی به خطرات بزرگی که یمنی‌ها می‌توانند برای اسرائیل داشته باشند، اشاره و اعلام کرد: یمنی‌ها به یک بازدارندگی موثر در برابر حملات خارجی رسیده‌اند و قدرت نظامی که به دست آوردند به آنها اجازه می‌دهد تا به شکل مستقیم، مواضع اسرائیل را هدف قرار دهند و همچنین به حمله به کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با آن ادامه داده و حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه را تهدید کنند. حتی با وجود سلسله حملات نیروهای آمریکایی به تاسیسات راهبردی یمنی‌ها در ماه‌های گذشته، می‌بینیم که این عملیات‌های یمن همچنان ادامه دارد و کاهش نیافته است.

این مرکز صهیونیستی افزود: عملکرد یمنی‌ها به جایی رسیده که ائتلاف آمریکا و نظام بین‌المللی هم در برابر آنها ناتوان است و به نظر می‌رسد تنها راه برای پایان دادن به عملیات‌های یمنی‌ها، توقف جنگ در نوار غزه باشد. اما حتی بعد از پایان جنگ در غزه هم رفع تهدید یمن بسیار دشوار خواهد بود؛ زیرا یمنی‌ها بعد از پیوستن به جنگ علیه اسرائیل، موقعیت خود را در محور مقاومت، بیش از پیش تقویت کرده‌اند و بنابراین ممکن است به استفاده از زور برای رسیدن به اهداف خود ادامه دهند.

انتهای پیام/