تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727403
شناسه : 3727403
تاریخ :
آئودی در آینده برقی خود، برای خودروهای هیبریدی جا باز کرد اقتصاد ایران: آئودی در رویکردی مشابه پورشه، می‌خواهد توجه بیشتری به توسعه‌ی خودروهای پلاگین هیبریدی معطوف کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تا چند سال پیش اکثر خودروسازان جهانی برنامه‌‌های بلندپروازانه‌ای در خصوص فروش خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ داشتند؛ اما حالا با کاهش استقبال مشتریان، شرکت‌ها اهداف جاه‌طلبانه‌ی خود را یکی پس از دیگری تعدیل می‌کنند.

گرنوت دولنر، مدیرعامل آئودی، می‌گوید شرکتش اکنون روی توسعه‌ی خودروهای هیبریدی متمرکز شده است: «ما در گروه فولکس‌واگن متوجه شدیم که خودروهای پلاگین هیبریدی یک فناوری حاشیه‌ای مرتبط با خودروهای برقی محسوب می‌شود؛ اما حالا می‌بینیم که این پل [گذار به خودروهای برقی] طولانی‌تر از چیزی است که در ابتدا تصور می‌کردیم.»

صحبت‌های دولنر مشابه همان چیزی است که پورشه نیز به آن اشاره داشت. آئودی همچنان انتظار دارد که تا سال ۲۰۳۳ فقط خودرو های برقی تولید کند؛ اما به‌نظر می‌رسد از رده خارج‌شدن خودروهای احتراقی بیشتر طول خواهد کشید.

به‌گزارش اتوبلاگ، دولنر و تیمش رویکرد هوشمندانه‌ای در پیش گرفته‌اند که در آن، خودروهای پلاگین هیبریدی اساساً همان «پل» هستند که در نهایت به فروش خودروهای کاملاً برقی ختم می‌شوند.

خوردوهای هیبریدی اخیراً به‌شدت محبوب و پرفروش شده‌اند، چندین شرکت از جمله مرسدس بنز، بی‌ام‌و و کیا برنامه‌های آینده‌ی خود را برای تأکید بیشتر روی قوای محرکه‌ی هیبریدی بازنگری کرده‌اند.

مقالات مرتبط
  • پورشه عقب‌نشینی کرد؛ «همه‌گیری خودروهای برقی سال‌ها طول می‌کشد»
  • فورد: اهداف خودروهای برقی در اروپا بیش‌ازحد بلندپروازانه بودند

اوایل ۲۰۲۴، جیم فارلی، مدیرعامل فورد، خودروهای هیبریدی را به‌عنوان جایگزینی معتبر برای سایر گزینه‌ها معرفی کرد: «ما باید از صحبت کردن در مورد آن به‌عنوان یک فناوری گذرا، دست بکشیم. بسیاری از خودروهای هیبریدی ما در ایالات متحده اکنون سودآورتر از مدل‌های غیرهیبریدی هستند.»

آئودی برای نسل بعدی خودروهای پلاگین هیبریدی خود، خانواده‌ای جدید از موتورهای احتراقی طراحی کرده است که به لطف باتری بسیار بزرگ‌تر، قادر خواهند بود تا ۱۰۰ کیلومتر را به‌صورت تمام‌برقی طی کنند. آئودی اخیراً نسل جدید A5 را به‌عنوان جایگزین سدان A4 معرفی کرده است. هر دو مدل A5 روی پلتفرم جدیدی به نام Premium Platform Combustion) PPC) ساخته شده‌اند که به احتمال زیاد زیربنای مدل‌های بیشتری در آینده خواهد بود.