تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727401
شناسه : 3727401
تاریخ :
اربعین فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان به زائران است اقتصاد ایران: سنندج_معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: اربعین فرصتی برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه و معرفی ظرفیت های کردستان به زائرین داخلی و خارجی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فلاحی ظهر سه شنبه در اولین جلسه کمیته فرهنگی و تبلیغی پیاده روی اربعین حسینی (ع) که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان برگزار شد، اظهار کرد: عبور زائران اربعین حسینی (ع) از استان کردستان دارای برکات معنوی و مادی زیادی بوده و خواهد بود.

وی افزود: با عنایت به اینکه برای سومین سال متوالی، استان کردستان و مرز باشماق به عنوان مسیر عبور کاروان‌های زائرین اربعین حسینی (ع) در نظر گرفته شده است، این کمیته در راستای برنامه‌ریزی و ساماندهی امور فرهنگی و تبلیغی مرتبط با این رویداد عظیم تشکیل شده است.

فلاحی اضافه کرد: از مهمترین اهداف این مراسم معنوی علاوه بر منافع مادی برای شهرهای در مسیر عبور، بهره‌مندی حداکثری از برکات معنوی و مادی اربعین حسینی برای استان کردستان و شهرهای مسیر عبور زائرین، ترویج فرهنگ حسینی و عاشورایی در میان آحاد جامعه، ایجاد فضایی معنوی و روحانی برای زائرین اربعین حسینی (ع)، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی استان کردستان به زائرین داخلی و خارجی است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: استفاده از ظرفیت معنوی ماموستایان اهل سنت، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با علمای اهل سنت در خصوص ابعاد مختلف اربعین حسینی، انتشار پیام مشترک علمای شیعه و سنی در خصوص اهمیت پیاده‌روی اربعین، استفاده از شعر شاعران اهل سنت در تبلیغات محیطی و فضاسازی شهرهای محل عبور زائرین توسط شهرداری‌ها، استفاده از اشعار شاعران اهل سنت در طراحی بنر و پوسترهای تبلیغات، برگزاری شب‌های شعر و مداحی با حضور شاعران اهل سنت، مردمی‌سازی مراسمات پیاده‌روی اربعین، تشکیل ستادهای مردمی اربعین در شهرهای مختلف استان کردستان و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت اربعین حسینی (ع) از جمله مهمترین برنامه‌های این دوره است.

وی تولید محتوای فرهنگی و هنری را مهم توصیف کرد و اذعان داشت: تهیه و انتشار فیلم، عکس، و گزارش‌های تصویری از مراسمات اربعین، تولید محتوای چندرسانه‌ای با موضوع اربعین حسینی (ع)، انتشار مقالات و یادداشت‌ها در خصوص فلسفه و پیام اربعین را در دستور کار کمیته قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تاکید بر اینکه اجرای این برنامه‌ها باید به آداب و رسوم و فرهنگ اقوام مختلف ساکن در استان کردستان احترام گذاشته شود، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی (ع) فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ظلم‌ستیزی است و با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های مختلف می‌توان از این رویداد عظیم برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه و همچنین معرفی ظرفیت‌های استان کردستان به زائرین داخلی و خارجی بهره برد.

در پایان هرکدام از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ضمن تشریح برنامه‌های فرهنگی ویژه اربعین حسینی (ع)، پیشنهادات و نقطه نظرات خویش را مطرح کردند.