تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3727369
شناسه : 3727369
تاریخ :
پشت پرده بازگشت کشتی‌گیر دوپینگی به المپیک اقتصاد ایران: ختیگ تسابولوف درحالیکه چهار دادگاه قبلی را در رابطه با موضوع دوپینگش باخته بود، رأی دادگاه آخر را به سود خود گرفت تا به المپیک بازگردد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درحالیکه پیش از این عنوان شده بود ختیگ تسابولوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم ملی صربستان که سال گذشته با کسب مدال برنز 74 کیلوگرم سهمیه المپیک را گرفته بود، رباط صلیبی پاره کرده، حالا مشخص شد که مسئله غیبت او -تا پیش از صدور رأی نهایی- دوپینگ بوده است.

تست او مثبت شده بود اما به این حکم مثل رضا کایالپ اعتراض داشت و تا پیش از این چهار دادگاه درمورد او برگزار شد که رأی همه آنها به ضرر تسابولوف بود. به همین خاطر زمانی که خبر مثبت شدن تست دوپینگ تسابولوف درآمد، فدراسیون کشتی صربستان از علی ارسلان فرنگی‌کار وزن 72 کیلوگرم که دو نشان طلا و برنز جهان را در سال‌های 2022 و 2023 در کارنامه دارد، خواست به جای تسابولوف در وزن 74 کیلوگرم آزاد کشتی بگیرد.

به همین منظور ارسلان از حدودا سه ماه پیش تمریناتش را در آمل دنبال کرد تا بتواند نماینده صربستان در رقابت‌های کشتی آزاد المپیک باشد.

او مسیر بسیار سختی را شروع کرده بود، درحالیکه پیش از آن باتوجه به اینکه ویکتور نِمِس نماینده 77 کیلوگرم صربستان در مسابقات گزینشی بود و البته درنهایت هم نتوانست سهمیه المپیک بگیرد، ارسلان خودش را برای شرکت در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی 2024 آماده می‌کرد.

تمرکز او از کشتی فرنگی، به کشتی آزاد و زیرگیری و دفاع زیرگیری رفته بود که از صربستان با او تماس گرفته شد که تسابولوف دادگاه پنجمش را با برد پشت سر گذاشته است.

به این ترتیب امروز نیز رسما اعلام شد که این کشتی‌گیر به بازی‌های المپیک بازخواهد گشت.

انتهای پیام/