تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727350
شناسه : 3727350
تاریخ :
مساله علم و فناوری در استان یزد نباید حتی یک لحظه تعطیل شود اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد گفت: مساله علم و فناوری در استان یزد نباید برای یک لحظه تعطیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی با قدردانی از تلاش‌های مدیران دستگاه‌های استان در خدمت رسانی به مردم طی سه سال اخیر اظهار کرد: گردش نخبگانی و تغییر و تحولات لازمه رشد سیستم‌ها بوده و انرژی‌ها، انگیزه‌ها و برنامه‌های جدید با مشارکت مردم فرصت بزرگی را برای نظام ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر خدمت رسانی به مردم همانند روز اول و با همان امید، همت و انگیزه تصریح کرد: تمامی مسئولان باید به نحو احسن، با نیت خالص و بالاترین همت و با حداکثر توان پای خدمت به ملت بایستند و نباید به بهانه دوران گذار کار مردم معطل بماند.

استاندار یزد با اشاره به لزوم پیگیری جدی جهت تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور به استان نیز که در حقیقت اتمام پروژه‌های نیمه تمام گذشته بوده باید با جدیت دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید حتی یک ریال از اعتبارات استان برگشت بخورد افزود: اداره استان با اعتبارات اندک سالانه امکان‌پذیر نیست؛ لذا کوتاهی در اجرای قانون مولدسازی اموال مازاد دولتی خیانت به مردم است.

فاطمی با بیان اینکه مسئله علم و فناوری در استان یزد نباید برای یک لحظه تعطیل شود عنوان کرد: پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها، ستاد نوآوری و فناوری استان و دیگر دستگاه‌های مربوطه با همکاری یکدیگر نسبت به پیشبرد امور این حوزه اقدام کنند.

وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان استان هدف بهره‌وری گفت: ناترازی انرژی در حال حاضر باعث لطمه به اقتصاد کشور شده و از سوی دیگر با اجرای ۱۲ پروژه بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل خواهد شد.

استاندار یزد در ادامه با تاکید بر ضرورت تشکیل منظم و هفتگی جلسات شورای اجتماعی استان خاطرنشان کرد: استان یزد در بحث اعداد مطلق آسیب‌های اجتماعی در انتهای جدول قرار گرفته اما در رشد آسیب‌های اجتماعی در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه یزد، جز استان‌های پیشرو در جوانی جمعیت است، گفت: بر اساس اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دولت سیزدهم رشد منفی جمعیت در استان متوقف شد؛ لذا این حرکت ارزشمند نباید متوقف شود.

فاطمی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد آبرسانی به استان در دولت سیزدهم گفت: خط انتقال آب دریا به استان، آبرسانی به میبد، اردکان، مروست و خاتم، خط انتقال آب توسط فولاد سرمد، آبرسانی به ۵۸ روستا توسط قرارگاه امام حسن (ع) از مهم‌ترین پروژه‌های مورد پیگیری در استان است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری پروژه‌های حوزه راه در استان تصریح کرد: از مهمترین پروژه‌های مورد پیگیری این حوزه می‌توان به راه یزد- طبس، اردکان چوپانان، بهاباد- نایبند دربند، ورودی‌های تفت و ابرکوه، مسیر هرات-هرابرجان و آزادراه نطنز- یزد-سیرجان اشاره کرد.

استاندار یزد با اشاره به پیگیری‌های استان در حوزه راه آهن و حمل و نقل طی سه سال اخیر یادآور شد: رفع نواقص راه آهن یزد اقلید، پیگیری دو بانده بافق- زرین شهر، تقویت شرکت هواپیمایی یزد ایر و پیگیری راه‌اندازی شرکت‌های یزد ریل و یزد سیر با جدیت انجام شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی استان همچون میبد اشکذر، یزد، ابرکوه و اردکان باید در دولت چهاردهم نیز دنبال شود، افزود: سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار مانند پتروشیمی خاتم، طرح توسعه معدن اسمالون در مروست و سایر زیرساخت‌های این حوزه در دستور کار قرار گیرد.

فاطمی در ادامه از یزد به عنوان استان پیشتاز در حوزه انرژی خورشیدی کشور نام برد و گفت: در ۳ سال اخیر برای تولید ۲۰۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی برنامه‌ریزی، قرارداد ۱۴۰۰ مگاوات منعقد و عملیات اجرایی ۱۰۰۰ مگاوات آغاز شده و ۱۵۰ مگاوات تا انتهای امسال و ۵۰۰ مگاوات در سال آینده به مدار شبکه تزریق خواهد شد.

وی همچنین بر لزوم پیگیری حوزه تأمین مالی در استان به عنوان یکی از چالش‌های بخش صنعت و تولید از سوی مجموعه اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی و نیز توجه به مسئله اقتصاد دریا پایه و حضور استان در این حوزه تاکید کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه موارد مطلوب استان یزد در حوزه فرهنگ، اقتصاد، عمران و زیرساخت، علم و فناوری، آموزش، گردشگری و… در سند یزد نوین وجود دارد، افزود: این سند تحولی مبتنی بر سند آمایش استان نوشته شده و باید با رفع نواقص اجرایی شود.

وی در ادامه با قدردانی از مردم استان برای مشارکت حداکثری در دو انتخابات گذشته گفت: این حماسه آفرینی تنها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و شهیدان و به واسطه بصیرت مردم و عمق ارادت آنها به اسلام و قران رقم خورده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در همین راستا ادامه داد: تا آخرین لحظه خط نورانی خدمت شهید آیت الله رئیسی ادامه خواهد یافت و اجازه نخواهیم داد صدای شهید جمهور در قلب و دل جامعه خاموش شود.

فاطمی گفت: با توجه به استقرار سامانه پرفشار جنب حاره و تداوم گرمای بی سابقه کشور در سه هفته آتی، از یکم تا دهم مرداد ماه ساعت کار ادارات استان به غیر از شعب منتخب بانک‌ها از ساعت ۶ تا ۱۱ صبح خواهد بود.