تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727308
شناسه : 3727308
تاریخ :
پورشه عقب‌نشینی کرد؛ «همه‌گیری خودروهای برقی سال‌ها طول می‌کشد» اقتصاد ایران: پورشه پیش‌بینی‌ خود از فروش ۸۰ درصدی خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ را تعدیل کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

پورشه می‌گوید «همه‌گیری خودروهای برقی بیشتر از حد تصورش طول خواهد کشید.» این شرکت پیش‌تر، هدف خود را فروش ۸۰ درصدی خودروهای کاملاً برقی تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرده بود.

پورشه اکنون پیش‌بینی خود را تعدیل کرده است و اعلام کرد که تنها در صورت تقاضای مشتریان و پیشرفت سریع‌تر در بخش خودروهای برقی می‌تواند به هدف ۸۰ درصدی دست یابد: «حرکت به سمت خودروهای برقی بیشتر از آنچه پنج سال پیش تصور می‌کردیم، زمان می‌برد.»

به‌گزارش رویترز، در ماه‌های اخیر، مدیران شرکت‌های خودروسازی، از مرسدس بنز تا رنو، اعلام کردند که اهداف فروش خودروهای برقی که برای دهه‌ی آینده تعیین کرده‌ بودند، بیش‌ازحد جاه‌طلبانه بوده که دلیلش تردید مشتریان برای کنار گذاشتن خودروهای بنزینی عنوان شده است.

مقالات مرتبط
  • فورد: اهداف خودروهای برقی در اروپا بیش‌ازحد بلندپروازانه بودند
  • ترامپ به خودروهای برقی علاقه‌ای ندارد؛ اما خود او باعث تولید یکی از همین خودروها شد

پورشه که در سال جاری میلادی با فروش پایین خودروهای برقی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، بر اختلاف قابل توجه در پذیرش این خودروها در سه بازار کلیدی خود تأکید کرد. تقاضا برای خودروهای برقی در چین بسیار بیشتر از اروپا و در ایالات متحده پراکنده و نامنظم به‌نظر می‌رسد.

پورشه با اشاره به ادامه‌ی توسعه‌ی هر دو نوع خودرو احتراقی و برقی، گفت: «استراتژی دوگانه‌ی ما اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.»