تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3727302
شناسه : 3727302
تاریخ :
روسیه و ایران توافقنامه مشارکت جامع را به زودی امضا می‌کنند اقتصاد ایران: معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که ایران و روسیه به زودی توافقنامه مشارکت جامع را امضا می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری "تاس" بیان کرد که به زودی  توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع ایران و روسیه امضا می‌شود.

وی گفت: روسیه و ایران آماده سازی توافقنامه مشارکت استراتژیک جامع را تکمیل کرده‌اند و به زودی امضای آن انجام خواهد شد.

پیشتر علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه ایران با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل با یکدیگر دیدار و در این خصوص رایزنی کرده بودند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرده بود که فرایند تشریفات قانونی نهایی سازی اسناد مهم در دستورکار همکاری‌های دوجانبه به ویژه معاهده جامع مشارکت راهبردی و توافقات همکاری میان دوطرف از جمله بهره گیری از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی هر چه زودتر به سرانجام برسد.

همچنین «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز در گفتگوی تلفنی با "ولادیمیر پوتین"، رئیس‌جمهور روسیه مطرح کرده بود که تهران آماده امضای توافق جامع شراکت راهبردی با مسکو در ماه اکتبر نشست آتی بریکس است.

انتهای پیام/