تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3727277
شناسه : 3727277
تاریخ :
۳.۷ درصد بناهای ناپایدار کشور برچیده شد اقتصاد ایران: درحالی حدود ۲.۷ میلیون بنای ناپایدار در کشور وجود دارد که معاون وزیر راه و شهرسازی از برچیده شدن ۱۰۰ هزار بنا (۳.۷ درصد) خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد آئینی اظهار کرد: در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از 3 هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در 530 شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد.

وی افزود: همچنین 840 پروژه روبنایی شامل پروژه‌های آموزشی، درمانی، ورزشی، انتظامی، فرهنگی و مذهبی و پروژه زیربنایی شامل اصلاح و توسعه شبکه‌های آب و فاضلاب و برق و بهسازی معابر و غیره از مجموع یک هزار و 245 پروژه در دست اقدام به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان این‌که با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی شهرسازی، مالی، اداری و تسهیل مجوزها، بیش از 100 هزار بنای فرسوده و لرزان برچیده شد، اضافه کرد: صدور پروانه نوسازی برای حدود 300 هزار واحد مسکونی و اتمام و بهره‌برداری از 104 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و صدور سالانه 96 هزار پروانه نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله اقداماتی است که در این حوزه به ثمر نشست.

به گزارش تسنیم، طبق آمار ارئه شده از سوی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران براساس سرشماری سال 95 در بافت‌های تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده‌ ( به ترتیب 328 هزار واحد، 930 هزار واحد و 1.4 میلیون واحد بنای ناپایدار شناسایی شده است.

آئینی در این‌باره گفته بود:‌ در  مجموع حدود 2.7 میلیون واحد بنای ناپایدار در محلات هدف بازآفرینی شهری با جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر شناسایی شده است. این بناها فاقد سازه بتنی و فلزی هستند و با کوچکترین زلزله تخریب و روی ساکنان آن آوار می‌شود. 

انتهای پیام/