تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3727275
شناسه : 3727275
تاریخ :
مجلس نمایندگان آمریکا مدیرعامل CrowdStrike را برای توضیح درباره قطعی بزرگ جهانی IT احضار کرد اقتصاد ایران: مجلس نمایندگان آمریکا، مدیرعامل CrowdStrike را برای ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص قطعی گسترده‌ی IT احضار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

واشنگتن پست گزارش می‌دهد که جورج کورتز، مدیرعامل CrowdStrike، به‌دلیل قطعی گسترده‌ی IT ناشی از به‌روزرسانی معیوب نرم‌افزار این شرکت که جمعه (۲۹ تیر ۱۴۰۳) باعث توقف پروازها، اخلال در عملکرد بیمارستان‌ها و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شده بود، برای ارائه‌ی توضیحات به کمیته‌ی امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا فراخوانده شده است.

به‌گفته‌ی کمیته‌ی امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا: «در حالی که ما از واکنش CrowdStrike و هماهنگی با ذینفعان قدردانی می‌کنیم، نمی‌توانیم بزرگی این حادثه را نادیده بگیریم که برخی آن را بزرگ‌ترین قطعی IT در تاریخ می‌دانند.»

مارک گرین، رئیس امنیت داخلی و اندرو گاربارینو، رئیس کمیته‌ی فرعی امنیت سایبری و زیرساخت حفاظتی، در بیانیه‌ای به ورج نوشتند: «آمریکایی‌ها بدون شک عواقب و ماندگاری قطعی جهانی IT را احساس خواهند کرد. آن‌ها شایسته‌اند که به‌طور دقیق بدانند که چگونه این حادثه رخ داده است و اقدامات پیشگیرانه‌‌ی CrowdStrike چه خواهد بود.»

بیانیه‌ی مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که سیستم‌های حیاتی برخی از کسب‌وکارها هنوز کاملاً به وضعیت عادی بازنگشته‌اند. روز گذشته ۱ مرداد، سه روز پس از انتشار یک‌ به‌روزرسانی ساده که جهان را به آشوب کشید، شرکت دلتا کماکان با لغو پرواز و صفحه‌‌ی آبی مرگ (Blue Screens of Death) دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.

مقالات مرتبط
  • هرج‌و‌مرج غیرمنتظره؛ آپدیت معیوب یک شرکت، صفحه آبی مرگ را به جان کامپیوترهای سراسر دنیا انداخت
  • CrowdStrike ماه‌ها قبل از ویندوز، لینوکس را مختل کرده بود؛ اما کسی متوجه نشد
  • ۸٫۵ میلیون کامپیوتر ویندوزی با به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike از کار افتاد

کورتز روز حادثه در بیانیه‌ای به عموم مردم اطمینان داد که «قطعی گسترده‌ی IT حمله‌ی امنیتی یا سایبری نبوده است.» او به مشکلی در به‌روزرسانی محتوای فالکون برای Windows Hosts اشاره کرد که به نرم‌افزار امنیتی CrowdStrike ارتباط دارد.

کوین بنچی، سخنگوی CrowdStrike، اعلام کرد که این شرکت «فعالانه با کمیته‌های مرتبط کنگره در تماس است. جزئیات جلسات توجیهی و سایر تعاملات احتمالاً تنها به خواست اعضا اعلام خواهد شد.»

گفته می‌شود به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike که باعث به‌وجود‌آمدن فاجعه‌ی فناوری جهانی شد، بیش از ۸٫۵ میلیون دستگاه ویندوزی را تحت‌تأثیر قرار داده است.