تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3727246
شناسه : 3727246
تاریخ :
۱۷۰ مخزن اضطراری آب آماده خدمات رسانی به مردم تهران اقتصاد ایران: فرماندار تهران با اشاره به تأمین مخازن آب اضطرار گفت: تاکنون ۱۷۰ مخزن آب اضطرار آماده استفاده در شرایط بحرانی است که این تعداد به بیش از ۵۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران با اشاره به تأمین مخازن آب اضطرار کلانشهر تهران اظهار داشت: طرح تأمین مخازن آبی اضطرار صرفاً در چند کلانشهر دنیا در حال اجرا است که این طرح با بهره‌ گیری از توان عملیاتی مهندسین شرکت آب و فاضلاب تهران برای کلانشهر تهران اجرایی شده است.

وی افزود: این برنامه طبق زمان بندی از پیش تعیین شده به جلو حرکت می‌کند و تاکنون ۱۷۰ مخزن آب اضطرار آبگیری و آماده استفاده از آن در شرایط بحرانی می‌باشد که البته مطابق برنامه این تعداد به بیش از ۵۰۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون استاندار تهران بیان داشت: این طرح و تکمیل سایر طرح‌های حیاتی آب تهران از جمله رینگ آبرسانی حضرت قمر بنی هاشم (ع) در تأمین آب کلانشهر تهران نقش بسیار مؤثری دارد.

قیومی ادامه داد: سامانه آب شرق تهران نیز با جدیت در حال رصد و پیگیری است، مخازن طراحی شده تعبیه و ایستگاه‌های پمپاژ ایجاد و تقویت شده است که اکنون شرایط مناسبی را برای شهروندان پهنه شرقی تهران فراهم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در پیشبرد اهداف تأمین آبی در تهران تاکید کرد: تاکنون حداقل ۳۸ جلسه قرارگاه آب در شرکت‌های تابعه آب و فاضلاب استان تهران و نیز چندین نشست و جلسه مشترک با شورای آب و هیأت تطبیق در فرمانداری تهران در راستای رفع موضوعات آبی و نیز پیگیری تأمین اعتبار در جهت تسریع در پیشرفت فیزیکی طرح‌های مختلف آبی از جمله تأمین و ساخت مخازن اضطراری آب برگزار و راهکارهای اساسی بررسی و اجرایی شد.

فرماندار تهران در پایان یادآور شد: در راستای پایداری شبکه آب همشهریان شمال‌غرب و غرب تهران برابر طرح‌های عملیاتی اجرا شده، انتقال آب به تصفیه خانه ششم انجام شده تا شاهد تاب‌آوری شبکه آب در همگی پهنه‌های شهر تهران باشیم.