تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727241
شناسه : 3727241
تاریخ :
جذب اعتبار۱۲۰ میلیون تومانی برای مدرسه استثنایی توکل سنندج اقتصاد ایران: سنندج_رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت:به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان وسرپرستی بانک قرض الحسنه مهر ایران۱۲۰میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدرسه استثنایی توکل سنندج اختصاص یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عدالت آموزشی و تربیتی از جمله اصلی‌ترین راهکارها و اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت معرفی شده و بارها در طول سند بر ضرورت تحقق آن تاکید شده است، اظهار کرد: برای دانش آموزان با نیازهای ویژه مدرسه فقط جایی برای تحصیل نیست بلکه فرصتی برای زندگی و تربیت تمام ساحتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: ۶۹ دانش‌آموز با نیازهای ویژه دارای آسیب شنوایی، دارای آسیب بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اتیسم سطح یک در دوره‌های تحصیلی پیش دبستان، ابتدایی و متوسطه اول در این مدرسه از آموزش و پرورش استثنایی استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی دریافت می‌کنند.

محمدی افزود: با اعتبار تخصیص یافته ۲ دستگاه ویلچر برقی و ۲ دستگاه سمعک تهیه و در اختیار این مدرسه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات مستمر حمایتی، درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان از این طریق می‌توانند بر بخشی از محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی‌هایشان است، نزدیک شوند.

محمدی با بیان اینکه آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می‌آید، افزود: توجه به تأمین و توسعه سطح بهداشت و سلامت دانش‌آموزان امری مهم و ضروری است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.