تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727238
شناسه : 3727238
تاریخ :
۷۴ درصد کودکان کار در استان فارس اتباع بیگانه هستند اقتصاد ایران: شیراز - معاون اجتماعی بهزیستی استان فارس گفت: ۷۴ درصد کودکان کار در استان فارس اتباع بیگانه هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر ضرورت کاهش آمار کودکان کار در کلانشهر شیراز، اظهار داشت: در صورتی که شهروندان بتوانند از کمک‌های نقدی و غیرنقدی به جای صدقه به این کودکان خودداری کنند، شاهد کاهش جمعیت آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به حمایت از کودکان کار می‌توانند با مراجعه به دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی شیراز، کمک‌های خود را ارائه دهند.

محمودیان در تشریح نحوه کمک‌رسانی بهزیستی به این کودکان، گفت: این کمک‌ها در قالب ارائه بسته‌های معیشتی، پرداخت هزینه‌های درمانی و تحصیلی به کودکانی که در مراکز بهزیستی استان پذیرش شده و دارای کد شناسایی هستند، ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس با بیان اینکه ۶ مرکز نگهداری از کودکان در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد، ۲ مرکز شبانه‌روزی و ۴ مرکز روزانه هستند که در شهرستان‌های مرودشت و لارستان واقع شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت کودکان جمع‌آوری شده توسط اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز، گفت: این کودکان بین ۲۱ روز تا یک سال در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و از سوی کارشناسان تیم‌های تخصصی، خدمات روان‌شناسی و تحصیلی به آنها ارائه می‌شود.

محمودیان با اشاره به ثبت هویت این کودکان از طریق اسکن عنبیه، گفت: در صورتی که خانواده‌ها پس از تعهد کتبی، مجدد کودکان را به کار وادار کنند و این موضوع توسط بهزیستی احراز شود، با جریمه نقدی روبرو خواهند شد و در صورت تکرار برای مرتبه سوم، حضانت قانونی کودک از آنها سلب می‌شود.

وی در خصوص کودکان اتباع بیگانه فاقد مجوز، گفت: برای این دسته از کودکان، مراحل قانونی جهت حکم رد مرز صادر خواهد شد.