تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3727220
شناسه : 3727220
تاریخ :
تویوتا کرولا با دو میلیون کیلومتر کارکرد و موتور و گیربکس فابریک اقتصاد ایران: عصر خودرو- خودروی تویوتا کرولا مدل ۱۹۹۳ متعلق به آقای "گریم هبلی" به کارکرد ۲.۰۰۰.۰۰۰ کیلومتر رسیده است. این میزان کارکرد با موتور و جعبه‌دنده اصلی ماشین، نشان‌ دهنده تعهد آقای هبلی و دوام بالای این خودرو است. او هر هفته حدود ۵.۰۰۰ کیلومتر برای کار تحویل روزنامه خود بین شهر های ولینگتون و نیو پلیموث در نیوزیلند رانندگی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  هبلی این خودرو را در سال 2000 خریداری کرد، زمانی که تنها 80.000 کیلومتر روی کیلومتر شمار داشت. از آن زمان، او به دقت آن را نگهداری کرده و هر دو هفته یک بار سرویس می‌کند. این خودرو هنوز با موتور و گیربکس اصلی خود کار می‌کند که بسیار قابل توجه است.
داستان‌هایی مانند این، قابلیت اطمینان خودروهای تویوتا را برجسته می‌کند.

 هبلی به جز نگهداری‌های معمول مانند تعویض تسمه تایم و بلبرینگ چرخ‌ها تعمیرات دیگری روی خودرو خود انجام نداده و قطعات این ماشین عمدتاً بدون تغییر باقی مانده و هنوز هم با موتور و گیربکس اصلی خود کار می‌کند.

هبلی در 22 سال گذشته فقط به یک تعمیرگاه مراجعه کرده و تمامی سرویس های خودرو خود را در توسط یک شخص انجام داده است. طبق گفته آقای "جان شرمن" تعمیرکار و دوست آقای هبلی، این کیفیت، دوام و اطمینان پذیری یک خودرو با این سن و سال یک اتفاق عجیب و غیرمعمول است.

در یک مصاحبه، آقای هبلی گفت: "من هیچوقت فکر نمیکردم این ماشین طی این سال ها بدون مشکل با من همراه باشد. این دیگر فقط یک ماشین نیست بلکه عضوی از خانواده است."

شخص دیگری به نام "لیام یانگ" از تویوتا لندکروزر 16 ساله خود، تا کنون بیشتر از 656.000 کیلومتر استفاده کرده است.

یک سخنگوی رسمی شرکت تویوتا اظهار داشت: "اخباری از این دست باعث افتخار تویوتا است و ما همیشه سعی میکنیم خودرو هایی تولید کنیم که مشتریان وفادار ما سال های طولانی بدون مشکل از آنها استفاده کنند."