تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3727204
شناسه : 3727204
تاریخ :
رسالت دستگاه‌های نظارتی پرداختن به سلامت نظام اداری است اقتصاد ایران: قزوین- رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: رسالت دستگاه‌های نظارتی پرداختن به سلامت نظام اداری بوده چراکه نظام اداری بازوان اجرایی نظام سیاسی ما است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در نشست معارفه بازرس کل جدید استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مردم از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتظار دارند و انتظار آنها این است که دستگاه‌های نظارتی چشم بیدار نظام باشند، اینکه ما منظم به قانون باشیم و دستگاه‌های قانونی ما فعال باشد در واقع انتظار مردم تأمین و مرتفع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: رسالت دستگاه‌های نظارتی پرداختن به سلامت نظام اداری است چراکه نظام اداری بازوان اجرایی نظام سیاسی ما هستند و هرچه سلامت اداری تضمین شود به همان میزان نظام ما سیاسی پرقدرت خواهد بود.

وی افزود: اگر نظام اداری سست باشد نظام سیاسی نیز سست خواهد شد و در این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که نظام سیاسی ماندگاری داشته باشد.

این مسؤول بیان کرد: اینکه مردم از دستگاه‌های نظارتی انتظاراتی داشته باشند نگاه زیادی نیست، زمانی که مردم از ما انتظارات دارند ما نیز نسبت به انتظارات آنان وظایفی داریم.

وی ادامه داد: اگرچه پیشگیری مقدم، اصل مهم و اساسی است و ما نباید از خطای دستگاه‌ها لذت ببریم اما زمانی که در مسیر پیشگیری گام برداشتیم و تبیین قوانین و آئین نامه انجام شد در صورت مواجه با خطا باید مماشات را کنار بگذاریم زیرا این انتظار مردم است.

مصطفوی نیا مطرح کرد: اگر خطایی صورت گرفت ما نباید توجیه گر باشیم اگر چنین باشیم به انقلاب و نظام جفا کرده‌ایم، شهدای اسلام برای حفاظت و حراست از دین، نظام اسلامی و پایداری نظام خون خود را فدا کردند و ما در قابل خون شهدا مسوولیم و نباید در مواجه با خطاها اهل لاپوشانی باشیم.

وی با اشاره به تعبیر انقلاب درخصوص فساد که ایشان فساد را اژدهای هفت سر خطاب کردند تصریح کرد: نصیحت برای ریشه‌کن شد فساد پاسخگو نیست، در حوزه پیشگیری اقدامات صورت گرفته و در مواجه با فساد نیاز ما جراحی و عدم مماشات است اگر در مواجه با فساد ما به نصیحت اکتفا کنیم نسبت به ارزش‌های نظام خیرخواه نبوده‌ایم.

این مسؤول تاکید کرد: ما نباید نظام و دستگاه‌های حاکمیت را نا توان نشان دهیم و در مبارزه با فساد اگر فساد دیدیم باید خود را ناتوان نشان ندهیم.

وی با تاکید براینکه شرع و قانون خط قرمز را برای ما نشان داده است یادآور شد: در رابطه با رشوه تعبیر امیرالمومنین (ع) این است که رشوه همان غذایی است که از دهان مار خارج شده است.

این مسؤول ابراز کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که عدم مماشات همراه با تدبیر است و ما در تلاشیم تا ضمن رفع انتظارات مردم با تدبیر و بدون مماشات عمل کنیم.

مصطفوی نیا در پایان با تاکید براینکه در مواجه و رابطه ما با سازمان‌ها ما به دنبال تدبیر هستیم گفت: از زحمات بازرس سابق تشکر و از بازرس جدید می‌خواهیم با تلاش خو اسباب امید و امیدواری مردم شود، اگرما به نحو احسن وظایف خود را انجام دهیم در واقع مردم را نسبت به نظام امیدوار کرده‌ایم.