تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : توریسم و گردشگری
لینک : econews.ir/5x3727183
شناسه : 3727183
تاریخ :
بهره برداری از سامانه نابینایان برای بازدید از موزه‌های نیاوران اقتصاد ایران: سامانه بازدید نابینایان از موزه‌ها که در مهرماه سال گذشته همزمان با هفته نابینایان، در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران رونمایی شده بود به بهره برداری رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان انجمن نابینایان ایران و گروهی از روشندلان انجمن با همراهی مسئولان مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از کاخ و موزه‌های این مجموعه بازدید کردند و در حاشیه این بازدید از سامانه بازدید نابینایان رونمایی و استفاده از آن به نابینایان آموزش داده شد.

برای بهره برداری از این سامانه لازم است اطلاعات مرتبط با موزه در اختیار باشد تا فرد نابینا به صورت صوتی و بریل با استفاده از برجسته نگار به اطلاعات مورد نیاز موزه‌ها دسترسی داشته باشد. در این دستگاه اطلاعات و اشکال به صورت برجسته عرضه شده و فرد نابینا با لمس کردن می‌تواند اطلاعات موزه را کسب کند.

برای اینکه نابینایان اطلاعات جزئی این اشکال را در اختیار داشته باشند می‌توانند با ضربه زدن به آن اطلاعات را به صورت صوتی دریافت کنند.

راه اندازی این سامانه با استقبال مخاطبان این طرح مواجه شده است و کارشناسان انجمن نابینایان برای تولید محتوای فرهنگی برای موزه‌ها مشارکت مهمی داشتند.