تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3727175
شناسه : 3727175
تاریخ :
همکاری دانشگاه امیرکبیر و وزارت صمت در فناوری‌های ساحلی و هوایی اقتصاد ایران: در راستای توسعه فناوری‌های ساحلی و هوایی تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزارت صمت به امضا رسید. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به منظور زمینه سازی ایجاد زیست بوم صنعت دانش بنیان با مشارکت و پشتیبانی علمی دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضا رسید.

همکاری راهبردی در شناسایی و رفع چالش‌های کلان صنعت از طریق انجام فعالیت‌های پژوهشی و ارائه خدمات مرتبط، با تمرکز بر موضوعات اولویت دار و پیشران درحوزه‌های مختلف حمل و نقل موضوع این همکاری دوجانبه است.

زمینه‌های همکاری بین دانشگاه امیرکبیر و وزارت صمت در موضوعات توسعه فناوری‌های هواپیمای تجاری و سامانه‌های آن، توسعه فناوری‌های شناورهای دریایی و سازه های ساحلی و فراساحلی

توسعه فناوری‌های سیستم‌های ریلی، توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و هوشمندسازی مرتبط، توسعه فناوری‌های حوزه معدن و صنایع دریایی است.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که جزئیات اجرایی هریک از این موضوعات پس از توافق طرفین طی قراردادهای جداگانه تهیه و به مرحله اجرا در آید. مدت زمان اجرای این تفـاهم‌نامه 3 سال از تاریخ امضا و مبادله تفاهم‌نامه تعیین شده است ولی این مدت با موافقت طرفین قابل تمـدید خواهد بود.

این تفاهم نامه به امضای دکتر عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسیده است.