تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3727152
شناسه : 3727152
تاریخ :
ماجرای درگیری سودجویان با عنوان «حامی حیوانات» با عوامل شهرداری اقتصاد ایران: مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند ماجرای درگیری برخی سودجویان با عنوان «حامی حیوانات» با عوامل شهرداری را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود گودرزی، مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی سگ‌های بلاصاحب اظهار کرد؛ روزانه حدود ۶۰ قلاده سگ در مناطق مختلف شهر زنده‌گیری می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه پیام‌های سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران به سازمان مدیریت پسماند ارجاع می‌شود، ماشین‌های جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب علاوه بر مناطق حاشیه‌ای به مناطق مرکزی هم اعزام می‌شوند.

داوود گودرزی ادامه داد: روزانه حدود ۶۰ قلاده سگ، زنده‌گیری و به نقاهتگاه آرادکوه منتقل می‌شود. در نقاهتگاه آرادکوه تیم پزشکی شامل ۲ دامپزشک، یک تکنسین و کارشناسان باتجربه این حوزه در فضایی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع مستقر هستند.

درگیری برخی سودجویان با عنوان «حامی حیوانات» با عوامل اجرای کنترل جانوران مضر شهری

وی با بیان اینکه کلینیک مذکور مجهز به دو اتاق عمل، داروخانه، آزمایشگاه و تجهیزات سونوگرافی است، ادامه داد: سگ‌ها به محض ورود به نقاهتگاه آرادکوه قرنطینه می‌شوند. سگ‌های بیمار جدا و تحت درمان قرار می‌گیرند. سگ‌های نر و ماده به محل‌های نگهداری جداگانه‌ای منتقل می‌شوند. این سگ‌ها بعد از قرنطینه، معاینه، درمان و واکسیناسیون با اخذ تعهد از متقاضیان برای مواردی همچون نگهبانی گاراژ، ویلا، باغ و… به اشخاص واجد شرایط واگذار خواهندشد. به سگ‌های بلاصاحب واکسن‌های کنه، انگل و ضدهاری تزریق و در صورت داشتن متقاضی در اختیارگیری عقیم‌سازی شده و با تعهد عدم رهاسازی مجدد به‌منظور امور نگهبانی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

مدیر کنترل جانوران مضر شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه برخی افراد سودجو به اسم حامی حیوانات و از طریق اطلاع‌رسانی در فضای مجازی از مهربانی و عدم آگاهی شهروندان سوءاستفاده می‌کنند، گفت: شهروندان به حساب این افراد که خود را حامی حیوانات می‌نامند پول واریز می‌کنند و باعث قدرتمندتر شدن این افراد فرصت‌طلب و سودجو و همچنین ازدیاد سگ‌های بلاصاحب می‌شوند. این افراد هم چون از افزایش تعداد سگ‌ها درآمد بالایی کسب می‌کنند هنگام جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهر از فعالیت عوامل اجرایی جلوگیری می‌کنند و در چند مورد همکاران ما را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهرهای اقماری سگ‌های بلاصاحب را جمع‌آوری کرده اما به دلیل نداشتن نقاهتگاه و هزینه بالای نگهداری، آنها را در اطراف شهر تهران رها می‌کنند، خاطرنشان کرد: این موضوع تبدیل به یک معضل برای پایتخت شده است.