تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3727140
شناسه : 3727140
تاریخ :
مخدوش کردن پلاک، مجازات زندان دارد اقتصاد ایران: رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ، مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه را جرم دانست و گفت: در قانون برای این جرم 6 ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس اداره حقوقی پلیس راهور تهران بزرگ، مخدوش کردن پلاک وسایل نقلیه را جرم دانست و گفت: در قانون برای این جرم 6 ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار «ایران»، سرهنگ مرتضی گنجی در خصوص مجازات تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه گفت: جرم عبارت است از هر نوع فعل و یا ترک فعلی که در قانون برای آن جرم تعریف شده باشد. برخی از تخلفات در رانندگی هستند که هم وصف تخلف و نقض مقررات راهنمایی و رانندگی دارند و هم اینکه مانند نداشتن گواهینامه رانندگی در هنگام رانندگی و مخدوش کردن پلاک، وصف مجرمانه در آنها وجود دارد.

وی تصریح کرد: ماده 720 قانون مجازات اسلامی همچنین تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه، استفاده از پلاک تقلبی، نبودن پلاک در محل اصلی را جرم تلقی کرده و برای کسی که این اقدامات را انجام دهد مجازات 6 ماه تا یک سال حبس را در نظر گرفته است. قانونگذار در جدول جدید نرخ جرایم رانندگی که از هفته گذشته ابلاغ شد، پوشش، مخدوشی و تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه را که مشمول تغییر در هویت اصلی پلاک است، جرم و مبلغ 700 هزار تومان جریمه برای آن در نظر گرفته است.

سرهنگ گنجی افزود: این میزان مبلغ جریمه فقط در خصوص تخلفی است که پلیس آن را اعمال می‌نماید اما این اقدام وصف مجرمانه نیز دارد که در نهایت قاضی دادسرا پرونده این جرم را بررسی و برای آن رأی صادر می‌کند.

سرهنگ گنجی بیان داشت: پلیس در سال گذشته چهار هزار و 700 پرونده‌ای که افراد به دلایل گوناگون اقدام به تغییر در ارقام وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت را داشته‌اند به دادسرا معرفی کرده است .