تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3727130
شناسه : 3727130
تاریخ :
گزارش طلوع‌نیوز از مصائب پناهجویان افغان در زندان پاکستان اقتصاد ایران: شماری از پناهجویان افغان زندانی پس از اخراج از پاکستان نیروهای امنیتی این کشور را متهم کردند که خلاف همه هنجارهای بین‌المللی و بشردوستانه آنها را بازداشت، شکنجه و اخراج کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی از پناهجویان افغان زندانی در پاکستان برخورد نهادهای امنیتی پاکستان با آنان را نقض آشکار حقوق بشر ‌دانستند و اعلام کردند که بر خلاف هنجارهای بین‌المللی و بشردوستانه مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته‌اند.

این پناهجویان به طلوع نیوز گفته‌اند با وجود داشتن مدارک قانونی، توسط نیروهای امنیتی پاکستان دستگیر و در حین زندان زیر شکنجه قرار گرفتند.

برخی از این پناهجویان که از طریق «گذرگاه مرزی سپین بولدک» در ولایت «قندهار» بازگردانده شده‌اند، اظهار داشتند که هنوز آثار شکنجه و ضرب و شتم نیروهای امنیتی پاکستان بر بدنشان باقی است.

مقامات ریاست اقوام، مرزها و قبایل قندهار نیز در گفتگو با رسانه‌ها با حمایت از افغان‌های اخراج شده، رفتار غیرانسانی با زندانیان افغان را تایید کرده‌اند.

«عبدالجبار تخاری» سرکنسول افغانستان در شهر کراچی پاکستان اسفندماه سال گذشته اعلام کرده بود که بیش از 4 هزار افغان از زندان‌های پاکستان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به تداوم تلاش‌ها برای آزادی زندانیان باقیمانده گفته بود: 200 تبعه افغان در زندان‌های ایالت سند هستند که سعی و تلاش برای رهایی هرچه زودتر آنان جریان دارد تا به وطن برگردند.

انتهای پیام/.