تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3727129
شناسه : 3727129
تاریخ :
آگیره برای سومین بار سرمربی مکزیک و مارکس دستیار او شد اقتصاد ایران: سرمربی سرشناس فوتبال مکزیک برای سومین بار در دوران مربیگری‌اش، هدایت تیم ملی کشور خود را برعهده گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپورت، فدراسیون فوتبال مکزیک خاویر آگیره را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور معرفی کرد.

مأموریت اصلی آگیره در تیم ملی مکزیک آماده کردن این تیم برای حضور در جام جهانی 2026 است که حضورش در آن به‌عنوان یکی از سه میزبان مشترک مسابقات قطعی است. با این حال با توجه به عملکرد و نتایج آزتک‌ها این احتمال وجود دارد که حضور او تا پایان پروژه اصلی مکزیکی‌ها یعنی سال 2030 تمدید شود.

در همین حال فدراسیون فوتبال مکزیک از انتصاب رافائل مارکس ستاره سابق بارسلونا به‌عنوان دستیار آگیره و سفیر او در فوتبال اروپا برای نظارت بر عملکرد لژیونرهای مکزیکی شاغل در قاره سبز خبر داد. مارکس در ابتدای هفته جاری از سمت خود به‌عنوان سرمربی تیم دوم باشگاه بارسلونا (بارسا اتلتیک) کناره‌گیری کرده بود.

 

این سومین باری است که آگیره 65 ساله هدایت تیم ملی فوتبال مکزیک را برعهده می‌گیرد. او پیش از این در سال‌‌های 2001 تا 2002 و 2009 تا 2010 سرمربی آزتک‌ها بوده است. هدایت تیم ملی مکزیک تا پیش از این برعهده خایی‌مه لوسانو بود.

انتهای پیام/